0

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا
بازدید 122

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا است. تالار اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا معروف به خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) از برجسته ترین متمایزترین بناهای قرن معاصر میباشد که مهمترین جاذبه گردشگری در ایالت نیو ساوت ولس استرالیاست.

تالار اپرای سیدنی به علت داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری توانسته است به عنوان قدیمی ترین نماد توریستی استرالیا قد علم کند. ساخت تالار چند منظوره اپرا با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار طی 14 سال به پایان رسید و درهای آن در سال 1973 به روی عموم گشوده شد.

معماری عجیب تو در تو و خیره کننده این بنا و هزینه های بالای آن از دلایل تبدیل تالار اپرای سیدنی به جذاب ترین مقصد توریستی استرالیا شده است. این سازه‌ی زیبا هر ساله با برگزاری ۳۰۰۰ رویداد و مناسبت گوناگون از بیش از ۸ میلیون گردشگر میزبانی می‌کند.

برترین هنرهای نمایشی دنیا از قبیل کنسرت،تئاتر و مراسم های مختلف خصوصی و عمومی در این تالار برپا میشود. بزرگترین سالن که کنسرت هال نام دارد دارای بلندترین سقف مجموعه و بزرگترین و پیچیده ترین پیانوی دنیا که ساخت آن 7 سال برده است، میباشد.

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا

پوسته ای جدا از ساختمان در قسمت شرقی قرار دارد که به رستوران ها اختصاص می یابد. بالکن توسط فضاهای عمومی احاطه شده‌است که با چشم اندازی زیبا و عجیب از پرطرفدارترین اماکن تالار اپرای سیدنی است.

محل‌های کوچک‌تری هم وجود دارند به نام “دراما تئاتر ” و ” استودیو ” اتاق نمایش” که بعدها به این کاربری تبدیل شدند و این فضاها زیر کنسرت هال قرار گرفته‌اند. اتاقی هم به نام اتاق آتزون است که محل اجرای کوچک چند منظوره است و ۲۱۰ نفر ظرفیت دارد.

پلکان ورودی بنا هم فضای انعطاف‌پذیری است که از این فضا می‌توان برای اجرای وقایع اجتماعی و فضای باز بزرگ استفاده کرد. سرسرای بزرگ شمالی و سالن پذیرش دید مناسبی به اقیانوس دارند که برای مراسم عروسی و یادبود و… استفاده می‌شود. نکته بسیار جالب این است که تمام سن‌ها قابل چرخش هستند.

تالار اپرای سیدنی در ساعات مختلف روز جذابیت های متنوعی به گردشگران پیشکش میکن. در ساعات آفتابی منظره بیرونی ساختمان با بازتاب تلالو نقره ای خورشید در زوایای گوناگون، خورشید دومی را روی زمین یادآور میشود.

اپرای سیدنی از جاذبه های توریستی استرالیا

در حالی که شب هنگام زیبایی این اثر خارق العاده به چندین برابر میشود. لامپ های نئونی و رنگی زیبایی (vivid lights) که در شب به این سالن زیبایی خاصی می دهد و معماری فوق العاده آن را بیشتر از هر وقتی به معرض نمایش می گذارد، اغوا کننده است.

همچنین نشستن روی پله های چندصد متری اپرا و ساعتها نگاه کردن به اقیانوس آرام، قایق ها و کشتی های تفریهی که به بندر دارلینگ رفت و آمد میکنند از دیگر جاذبه های گردشگری تالار اپرای سیدنی استرالیاست. در بازدید از اپرا هاوس سیدنی به رستوران های زیبای آن نظیر رستواران پاپ آپ و رستوران دریایی و آسیایی سر بزنید.

با تشکر 

دیدنی های جهان / مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.