0

آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران

آبشار آب پری نور
بازدید 278

آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران

آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران به همراه تصاویر!! شهر نور در استان مازندران دیدنی های فراوانی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مناطق جنگلی فراوانی در این ناحیه قرار دارد که بسیار دیدنی است. بناهای دیدنی فراوانی نیز در این بخش مازندران موجود است.

اما آبشارهای فراوانی نیز در این بخش مازندران وجود دارد که برای گردشگران نیز چشم نواز است. یکی از این ها آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران است که در این مطلب به اختصار به معرفی آن می پردازیم.

آبشار آب پری شهرستان نور به صورت دقیق در موقعیت جغرافیایی E515451 N362839 در استان مازندران در شمال کشورمان واقع است. این آبشار زیبا در فاصله حدود ۵ کیلومتری شهر نور مازندران و در نزدیکی شهر رویان یا به عبارتی علمده واقع شده ‌است.

آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران

آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران

در منطقه حوالی آبشار آب پری درختان با فاصله کم از یکدیگر و به شدت به صورت متراکم قرار دارند و بیشتر نواحی این منطقه بکر و دست نخورده مانده ‌است. این ناحیه در مجاورت کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته ‌است و دسترسی خوبی دارد.

این آبشار، شباهت چندانی به آبشارهای معمول و مرسوم ندارد. زیرا قسمتی از سنگ‌ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به‌ لای این سنگ‌ ها در جریان است.

با این اوصاف گردشگران پر تعدادی در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته و تعطیلات مناسبتی به ویژه نوروز به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰-۱۱ درجه سانتی ‌گراد است و برای مسافران بسیار جذاب است.

درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌ تر و درختان کاج در نقاط بلند تر این ناحیه دیده می‌ شوند. انتهای این جاده جنگلی کوهستانی به کجور ختم می شود. از طریق کجور نیز دسترسی به “کندلوس”، “دوآب” و “مرزن آباد” و … فراهم است.

آبشار آب پری نور

این مورد خود در گردشگر پذیری این منطقه تاثیر به سزایی دارد. وقتی دسترسی یک منطقه به راههای مواصلاتی خوب باشد، گردشگران بیشتری به آن منطقه می تواند جذب شود. در طول مسیر همچنین یک خروجی برای اتصال به یوش، زادگاه نیما یوشیج شاعر بزرگ  کشورمان و همچنین بلده وجود دارد.

اما پیش از این ها پارک جنگلی رویان و آبشار آب پری قرار گرفته اند. جاده آب پری هم عرض جاده چالوس است، اما اطراف جاده آنقدر فضای صاف و باز برای اطراق کردن وجود دارد که هر گردشگری به راحتی می توانند گوشه دنجی برای خود پیدا کنند. اگر اهل سفرهای زمینی هستید و علاقه مند توقف های پیاپی در مسیر و استفاده از طبیعت، سفر به این ناحیه از این مسیر زیبا را توصیه می کنیم.

مجله گردشگری و توریستی /  ostovatours.ir

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.