0

منطقه گردشگری بی نظیر دربند تهران

بازدید 118

دربند مقصد خیلی از جوانهای تهرانی در روزهای آخر هفته هست. البته همه روزه در این منطقه گردشگری مسافران زیادی از شهرهای مختلف رو می تونید مشاهده کنید که برای خوشگذرانی خودشونو به دربند رسوندن.

معرفی دربند

دربند قبل از اینکه به تهران تبدیل شود روستایی بوده و امروزه یکی از محله های قدیمی شمال پایتخت است. این منطقه که به عنوان یکی از مقاصد دیدنی تهران شناخته می شود، در بین گردشگران و ساکنان تهران کاملاً مشهور است و اغلب گردشگران خارجی و داخلی به عنوان اولین انتخاب برای تفریح ​​و گشت و گذار توصیه می کنند.

اگر اهل کوهنوردی هستید می توانید برای صعود به رشته کوه های البرز مرکزی به ویژه قله توچال به دربند بروید. علاوه بر مسیر کوهنوردی، جاذبه های دیگری مانند تله کابین دربند، طبیعت زیبا و همچنین کافه ها و رستوران های فراوان در گوشه و کنار این منطقه، آن را به یکی از مراکز تفریحی اصلی تهران تبدیل کرده است.
از محله های قدیمی دربند می توان به مرغ محله (مغ محله)، کلاغ پر، کنار محله و سربند اشاره کرد. همچنین رودخانه دربند از وسط محله می گذرد و سیل معروف به «سیل تجریش» یا «سیل دربند» از سال 66 در این رودخانه شروع شد و باعث تخریب بازار تجریش شد.

حدود 250 متری میدان دربند جلوی دید گردشگران است، اینجا محل فعالیت انواع مغازه هاست. اینجا همه مغازه‌ها و دست‌فروش‌ها مشغول فروش خوراکی‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز هستند، از لواشک و ترشک گرفته تا لوبیا پخته و لبو. کلا دربند با این غذای خیابانی معروف شد. به هر طرف که بچرخید، کافه‌ها، چایخانه‌ها و رستوران‌هایی را خواهید دید که اغلب مملو از مشتری هستند.
اگر به دنبال مکانی برای استراحت هستید، تنها کافی است 10 دقیقه پیاده روی کنید تا به منطقه ای سرسبز با نهر طبیعی و چندین آبشار کوچک برسید. در امتداد این نهر سکوهایی با فرش و لایی وجود دارد که می توانید در آن از چای، تنقلات و حتی قلیان لذت ببرید. اینجا مکانی زیبا و بسیار آرامش بخش و دنیایی به دور از هیاهوی تهران است.

شب های دربند نیز پرطرفدار و معروف است و افراد زیادی شب ها را برای گشت و گذار در آن انتخاب می کنند. به خصوص که تمام کافه ها، رستوران ها و مغازه ها مملو از نور است و جذابیت حضور در این منطقه دو چندان می شود.

دربند کجاست؟

دربند یکی از روستاهای قدیمی شمیران و محله های شمال تهران است. خیابان دربند از میدان بیت المقدس (تجریش) در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا شروع و به میدان سربند در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا ختم می شود.
برای رفتن به دربند گزینه های مختلفی دارید، از ماشین شخصی گرفته تا اتوبوس، مترو و تاکسی. در هر صورت ابتدا باید به میدان تجریش بروید، برای این کار می توانید از خط مترو کهریزک تجریش، اتوبوس های بارت راه آهن تجریش یا تاکسی های شهری استفاده کنید. از میدان تجریش نیز می توانید با تاکسی هایی که شما را در میدان سربند پیاده می کنند، سوار تاکسی شوید.

اگر با ماشین به دربند می روید ابتدا به میدان تجریش و سپس به خیابان دربند بروید. ماشین خود را در میدان سربند یا خیابانی که به آنجا منتهی می شود پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید.

نقشه تهران دربند

اکثر مردم تهران با دربند و نحوه دسترسی به آن آشنا هستند. اما اگر به دلایلی تا به حال به دربند نرفته اید و یا گردشگر سایر شهرهای ایران هستید، می توانید به راحتی نقشه را در گوگل جستجو کنید.

آدرس دربند: استان تهران، شهر تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

دیدنی های دربند

در منطقه دربند امکانات و جاذبه های تفریحی مختلفی وجود دارد که می تواند شما را سرگرم کند و اوقات فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

آخر هفته و تعطیلات بهترین زمان برای گشت و گذار و پیاده روی دربند است. عبور از میان سفره خانه ها، قهوه خانه ها و مغازه های رنگارنگ بسیار جذاب است. در صورت تمایل می توانید با تله کابین به هر جایی که می خواهید بروید یا از طول مسیر و کنار رودخانه لذت ببرید.

آبشار دوقلوی دربند

یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات، آبشار دو قلو است که در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و کوهنوردان برای رفع خستگی از آن استفاده می کنند.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.