0

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه 

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه 
بازدید 366

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه 

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه  ویژه گردشگران ! هر شهری به ویژه پایتخت های جهان برای خود بنایی دارند که نماد آن شهر حساب می شود. به عنوان مثال همین تهران خودمان تا چند سال پیش میدان آزادی و برج وسط آن نمادش محسوب می شد و امروزه برج میلاد نماد اصلی آن است.

اما شهر پاریس پایتخت فرانسه نمادی دارد که کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که با آن آشنایی نداشته باشد. برج ایفل بنایی خاص بوده که به نوعی نه تنها نماد پاریس بلکه نماد کشور فرانسه نیز می باشد. از این رو در راستای معرفی دیدنی های جهان در این مطلب قصد داریم به معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه و جهان بپردازیم.

در مورد تاریخچه برج زیبای ایفل پاریس می توان اشاره کرد که در سال 1887 که پروژه ساخت آن آغاز شد. بعد از ۲ سال و ۵ روز تلاش شبانه روزی، در تاریخ 31 مارس 1889 به مناسبت به مناسبت صدمین سال انقلاب فرانسه تکمیل و افتتاح شد.

این سازه به دلیل جنس آهنینش بسیار سنگین است، وزن برج ایفل حدود ۷۲۰۰ تُن برآورد شده که با در نظر گرفتن قطعه های سنگین استفاده شده در آن امر عجیبی نیست.

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه 

در ساخت این برج به صورت حدودی از 38 هزار تیر آهن و قطعه فلزی استفاده کرده اند. از طریق پله یا آسانسور می توان به داخل برج وارد شد. این برج ۱۶۶۵ عدد پله دارد و به همین دلیل است که افراد بسیاری هموار در صف انتظار آسانسور قرار دارند.

کف زمین طبقه های برج ایفل از جنس شیشه و شفاف است که آن را دیدنی تر نیز می نمایاند.  برج ایفل 3 طبقه شامل 2 طبقه و یک عرشه دارد و در هر سطح آن امکانات گوناگونی قرار دادند تا علاقه مندان گردشی به یادماندنی تر را تجربه کنند.

این برج به رود سن Seine نزدیک است به همین خاطر ساختش کمی دشوار بود و معماران باید از استحکام پی بنا مطمئن می شدند. با همه مشکلاتی که بر سر راه دست اندرکاران ساخت برج ایفل وجود داشت.

معرفی برج ایفل از دیدنی های فرانسه

برج ایفل در شب

این برج تقریبا از همه نقاط پاریس قابل دیدن است، از دور چهره ای آرام و ظریف دارد و آن قدر زیبا به نظر می رسد که به راحتی بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می کند. اگر علاقه مند سفر به فرانسه و پایتخت آن پاریس هستید دیدن این بنای زیبا و ارزشمند را فراموش نکنید.

با تشکر 

دیدنی های جهان – مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.