0

معرفی برج خلیفه دبی

بازدید 386

بلندترین سازه و ساختمان در کل جهان برج خلیفه یا برج دبی است.برجی که از دیدن آن به معنای واقعی حیرت زده میشوید. این ساختمان عظیم بر اساس تصمیم دولت و برای پیشرفت اقتصادی و رسیدن به شهرت جهانی در دبی، امارات متحده عربی، ساخته شده است.برج دبی یک هسته ی مرکزی و بال هایی محکم برای حمایت از ارتفاع ساختمان و همچنین روکشی فلزی برای محافظت از گرمای تابستان دارد.

برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان و یکی از مشهورترین بناهای دیدنی دبی که ساخت آن 6 سال طول کشید و در 4 ژانویه 2010 افتتاح شد، این سازه بتنی به ارتفاع 828 متر بلند ترین ساختمان  تاریخ جهان است و در نتیجه طراحان و مهندسان از بهترین و جدیدترین تکنولوژی و طراحی ساختمان برای آن استفاده کرده اند. این برج عظیم نمونه منحصر به فردی از برتری معماری است. با توجه به عظمت این برج، جای تعجب نیست که بسیاری آن را شهری عمودی توصیف می کنند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن ورزشی بزرگ، استخرهای شنا، رستوران های متعدد و حتی یک مسجد را در خود جای داده است. طراحی این برج 163 طبقه با تأثیرات فرهنگی و فناوری مدرن ترکیب شد تا ساختاری را ایجاد کند که بهترین عملکرد را در شرایط آب و هوایی دبی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با برج خلیفه با ما همراه باشید.

تاریخچه برج خلیفه دبی

برج خلیفه در ابتدا با نام برج دبی شناخته می شد. اما در جریان افتتاح رسمی آن در سال 2010 به برج خلیفه تغییر نام داد. کلمه خلیفه برگرفته از نام شیخ خلیفه بن زاید آل مکتوم، حاکم ابوظبی و امارات متحده عربی است. بحران اقتصادی در حین ساخت برج خلیفه و سایر پروژه های ساختمانی در دبی باعث تعطیلی کسب و کار ساختمانی شد. ابوظبی در این زمان سخت به کمک دبی آمده است و این دلیل اصلی تغییر نام برج است.

برج خلیفه عمدتاً توسط کارگران آسیای جنوبی ساخته شد که به گفته دیده بان حقوق بشر، در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند و اغلب دستمزد کمتری دریافت می کردند. کارفرمایان پاسپورت کارگران را نیز نزد خود نگه داشتند. آنها در شرایط خطرناکی کار می کردند که باعث مرگ و میر و جراحات متعددی شد.

هر ساله در شب سال نو، آتش بازی یا نمایش لیزری در برج خلیفه برگزار می شود که هزاران نفر را به خود جذب می کند. در همین حال، میلیون ها نفر به طور همزمان آنلاین تماشا می کنند. همچنین از نمایش لیزری در برج خلیفه در برخی رویدادها و جشنواره های دبی استفاده می شود.

برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه در دبی، امارات متحده عربی، در بلوار شیخ محمد بن راشد بیر، درست در کنار دبی مال واقع شده است. در واقع، این جاذبه باشکوه در مرکز شهر دبی خودنمایی می کند. این منطقه که در جاده شیخ زاید واقع شده است، یکی از مناطق متعدد شهر با آسمان خراش های فراوان است. برج خلیفه در 3.3 کیلومتری دریا قرار دارد و اگرچه چشم انداز طبیعی اطراف آن به اندازه مارینا دبی جذاب نیست، دریاچه ها و رودخانه های مصنوعی زیادی در اطراف این برج وجود دارد که تا حدی این کمبود را جبران می کند.

آدرس: برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای کاربری های مختلفی از جمله اداری، مسکونی، هتلی، رستورانی، سکوی دید و ارتباطی است.

طبقه 39 و طبقات زیر برای هتل آرمانی استفاده می شود. به گفته مسئولان برج، طبقات 39 تا 108 که در مجموع شامل 900 آپارتمان خصوصی است، عمدتاً به عنوان واحد مسکونی استفاده می شود و همه واحدها ظرف 8 ساعت پس از شروع فروش فروخته می شوند. این آپارتمان ها شامل استودیو و سوئیت یک، دو، سه و چهار خوابه می باشد. برج خلیفه دبی دارای طیف گسترده ای از امکانات و خدمات است که تجربه سبک زندگی منحصر به فردی را برای ساکنان و مهمانان فراهم می کند. لابی های خصوصی Sky در طبقات 43، 76 و 123 دارای مدرن ترین امکانات بدنسازی، استخرهای سرپوشیده و روباز، جکوزی و اتاق های سرگرمی برای مهمانی ها و رویدادها هستند.
تعداد طبقات آنقدر زیاد است که در مجموع 2909 پله از طبقه همکف تا طبقه 160 وجود دارد. اگرچه تعداد طبقات برج عموماً 163 طبقه است. این در حالی است که ساختمانی با ارتفاع 828 متر نمی تواند تنها این تعداد طبقه داشته باشد. در واقع از 163 به بالا تا پایین مناره مخروطی، طبقات غیرمسکونی و بلااستفاده شامل 46 طبقه است و بنابر این بنا از نظر فنی 209 طبقه است. برج روی زمین با آب‌نماها، فضای سبز و خیابان‌های وسیع مناسب برای پیاده‌روی احاطه شده است.

طراحی داخلی قسمت های مشترک برج خلیفه نیز توسط شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز، مریل زیر نظر نادا آندریک انجام شده است. نمای داخلی دارای کف‌های تراورتن نقره‌ای، دیوارهای گچی ونیزی، فرش‌های دست‌بافت و کف سنگی، و شیشه، فولاد ضد زنگ و سنگ‌های تیره صیقلی است. فضای داخلی از فرهنگ محلی الهام گرفته شده است. در عین حال، این بنا به عنوان نماد و یک اقامتگاه جهانی دیده می شد.

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.