0

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم
بازدید 284

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم است. هر گاه اسم خلیج فارس می آید همه به فکر زیبایی های جزیره کیش می افتند. در زیبا بودن این جزیره شکی نیست. اما یادمان نرود کشورمان جزیره های بسیار زیبایی در خلیج فارس دارد که دیدن تک تک آنها خالی از لطف نیست.

یکی از زیبا ترین جزایر خلیج همیشه فارس جزیره قشم است. از این رو می توان امید داشت که هموطنان عزیز به این جزیره زیبای کشورمان نیز سر بزنند و از دیدنیها آن لذت ببرند.

این جزیره جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی نیز دارد که یکی از آنها جنگل های حرا است. در این مطلب قصد داریم به معرفی جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم بپردازیم …

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم

کمتر کسی است که به قشم سفر کند و جنگل حرا را مشاهده نکند. اسم قشم با جنگل‌ های حرا گره خورده است، جنگل‌هایی که زیبایی‎ و شگفتی پنهان و پدیدار شدن‌ ناگهانی شان از زیر آب حیرت هر ببیننده‌ ای را به دنبال دارد.

جنگل‌ های حرا که در منابع نوشته شده درختان مانگروی آن را یک ایرانی از هند به قشم آورده، در شمال جزیره قرار گرفته و با بالارفتن آب به زیر آب می‌روند و همین که آب پایین برود، دشت وسیعی از درختان حرا از دل آب بیرون می‌آید.

این شگفتی وقتی دو چندان می‌شود که بدانیم این جنگل‌ها در آب‌ های شور زندگی می‌کنند. این جنگل ها به نوعی از عجایب طبیعت و از شگفتی های خلقت هستند.

جنگل حرا از جاذبه های طبیعی قشم

عمر جنگل‌های حرا ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال بوده و از عجایب هفتگانه جزیره قشم هستند. این جنگل‌ها از بندر لافت تا روستای سهیلی و در وسعت ۷ هزار و ۲۳۶ هکتار متری کشیده شده‌ اند.

عمق آب منطقه ‌ای که جنگل‌ های حرا در آن قرار دارد بیشتر  از یک تا یک و نیم متر نیست و همین مسئله باعث می‌شود با فروکش کردن آب دریا ۶ تا ۷ ساعت نمایان شوند. حتما به شما توصیه می شود در سفر به قشم این جاذبه گردشگری را از دست ندهید.

با تشکر

ویژه مطالعه: معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 

مجله گردشگری و توریستی

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.