0

معرفی جزیره کیش

بازدید 147

یکی از جزایر ایران جزیره کیش هست که به نگین خلیج فارس نیزمعروف می باشد. این جزیره بهترین مکان برای سفر در روزهای سرد سال می باشد و با توجه به آب و هوای معتدل آن در زمستان ، هر چند وقت میزبان برنامه های تلویزیونی در مکان رو باز نیز بوده است ( مثل قوی ترین مردان). جزیره کیش در تورهای گردشگری به شکل برجسته همیشه مورد توجه مسافران ایرانی بوده است.

معرفی جزیره کیش

بر اساس کتب تاریخی جزیره کیش از دوره هخامنشیان بخشی از ایران و سپس از دوره اشکانیان و ساسانیان ایران بوده است. اما در جریان گسترش اسلام به تصرف خلفای اموی درآمد. تا سال 249 هجری قمری یکی از قبایل ری به مخالفت با خلیفه پرداخت و تمامی جزایر خلیج فارس از جمله کیش را به ایران بازگرداند. بر اساس شواهد، این جزیره مرجانی به عنوان مرکز تجاری خلیج فارس در زمان غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و مغولان رونق داشته است. در سال 1349 کیش به عنوان منطقه گردشگری بین المللی انتخاب شد و در سال 1361 به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران نام گرفت.

«کیش» در گویش مردم محلی به معنای مجرای عمیقی است که آب از قنات بیرون می آید. به خصوص که این منطقه تنها جزیره خلیج فارس با قنات تازه و آب شیرین  است. در جای دیگر «قیس» یا «کیس» را نام باستانی جزیره کیش می دانند.

آب و هوای کیش

بارش های کیش با داشتن آب و هوای گرم و مرطوب در زمستان بیشتر به صورت رگباری است. میانگین دمای سالانه جزیره حدود 26 درجه سانتیگراد است و اختلاف دما در ماه های مختلف سال بسیار ناچیز است. با این سخنان می توان بهترین زمان سفر به کیش را از ابتدای دی ماه تا پایان فروردین در نظر گرفت. حتی در اردیبهشت ماه گردشگران زیادی به کیش سفر می کنند. چون هنوز رطوبت هوا بالا نرفته و گاهی شب ها نسیم خنکی می وزد و دمای آب دریا همچنان برای شنا مناسب است. همچنین با وجود دما و رطوبت بالا در تابستان، همچنان گردشگران زیادی به این جزیره زیبا سفر می کنند; زیرا ورزش های آبی مختلفی که در این جزیره رایج است گرما را قابل تحمل می کند. بنابراین می توان کیش را یکی از مقاصد چهارفصل ایران دانست.

جاذبه های گردشگری در کیش

همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی های کیش، انجام فعالیت های تفریحی جذاب و هیجان انگیز و بازدید از مراکز خرید متعدد به این منطقه می آیند. با توجه به اینکه کیش یک منطقه آزاد است و خارجی ها برای ورود نیازی به ویزا ندارند، گردشگران خارجی زیادی نیز از این جزیره دیدن می کنند.

دیدنی های تاریخی و فرهنگی کیش

از معروف ترین مکان های تاریخی کیش می توان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی ۲۵۰۰ ساله کاریز و شهر باستانی حریره اشاره کرد.

مکان های تفریحی کیش

ورزش های آبی بخش جذاب و هیجان انگیز سفر کیش است و می توانید از جت اسکی، قایق سواری با پدال، غواصی، پاراسلینگ و غیره لذت ببرید. در حین لذت بردن از زلالی خلیج فارس، ساحل شنی و آرامش وصف ناپذیر آن، می توانید از کلوپ ها، کافه ها و رستوران های مختلف ورزش های آبی در کنار اسکله نهایت استفاده را ببرید.

ورزش های آبی بخش جذاب سفر کیش است

اگر دوست دارید آبزیان مختلف مانند مرجان ها، ماهی ها، خرچنگ ها، کشتی های آکواریومی را تماشا کنید و از گشت و گذار در زیبایی های شگفت انگیز دریا لذت ببرید به آکواریوم کیش بروید.

دوچرخه سواری در اطراف جزیره یکی دیگر از تفریحات محبوب کیش است. همچنین جشنواره تابستانی کیش که همه ساله از ۲۴ تیرماه تا ۱۰ شهریورماه برگزار می شود، یکی از جاذبه های فرهنگی این جزیره برای جذب گردشگر است. از دیگر تفریحات جزیره کیش می توان به دلفیناریوم کیش، سافاری پارس، قلعه وحشت و پارک آبی اقیانوس اشاره کرد.

مراکز خرید کیش

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از مردم به کیش سفر می کنند، خرید است. کیش مجموعه ای از بهترین و مجلل ترین مراکز خرید را در خود جای داده است. پوشاک، وسایل شخصی، لوازم تفریحی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، اسباب بازی، تجهیزات کامپیوتری، لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی را می توانید از مراکز خرید کیش خریداری کنید. بازار پارس خلیج، ونوس مال، زیتون، پانیذ مال، دامون مال، بازار مریم، بازار مرجان، بازار مروارید، مرکز خرید سارینا 1، بازار پردیس 1 و بازار پردیس 2 از معروف ترین و پرطرفدارترین ها هستند. مراکز تجاری کیش بسیار سرگرم کننده هستند.

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.