1

سوغات ایران برای مسافران خارجی

سوغات ایران برای مسافران خارجی
بازدید 328

سوغات ایران برای مسافران خارجی

سوغات ایران برای مسافران خارجی به زبان ساده ! هر شخصی که به سفر می رود معمولا از سفر خود رهاوردی برای دوستان و اقوام خود می آورد که در اصطلاح سوغات آن سفر نامیده می شود.

ایران یکی از کشورهایی است که گردشگرانی که به آن پا می گذارند، دستشان برای خرید سوغات بسیار باز است. خوردنی های بسیار خوشمزه و با کیفیت در همه نقاط ایران پیدا می شود. اما برخی نقاط ایران سوغات خاص آن منطقه را نیز برای گردشگران ارائه می دهند. در ادامه مطلب به معرفی بهترین سوغات ایران برای مسافران خارجی می پردازیم.

ابتدا به سوغاتی های خوردنی کشور می پردازیم که بسیار باب طبع توریستها می باشد. آجیل، میوه های خشک و تنقلاتی مانند لواشک و انواع خشکبار ایران معمولا سوغات مطلوبی برای مسافران خارجی می تواند باشد.

خرمای مناطقی از ایران مانند بم کرمان نیز یکی دیگر از سوغاتی های خوب کشورمان است. طلای سرخ نیز سوغات استان خراسان به ویژه خراسان رضوی می باشد و در تمامی نقاط کشور به وفور برای خرید گردشگران در دسترس است.

سوغات ایران برای مسافران خارجی

سوغات ایران برای مسافران خارجی

کیفیت بالای زعفران ایرانی باعث شهرت آن در سطح جهان شده است. در مناطقی مانند اصفهان شیرینی های سنتی خوشمزه ای مانند پولکی و گز بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و به سوغات اصلی این مناطق تبدیل شده است. در شهر قم که اکثر گردشگران آن مانند مشهد به نیت گردشگری مذهبی به آن سفر می کنند، سوهان به عنوان سوغات اصلی به شمار می رود.

اما از خوردنی ها که بگذریم، صنایع دستی نیز یکی دیگر از سوغات اصلی کشورمان است. سنگهای قیمتی و همچنین انگشتر های با ارزش و دست ساز، یکی از رایج ترین چیزهایی است که گردشگران از ایران به عنوان سوغات می برند.

سوغات ایران برای مسافران خارجی

شاید با ارزش ترین صنایع دستی ایران را بتوان فرش و گلیم دستباف ایران دانست که بسیار مورد توجه اکثر خارجی هایی که به کشور سفر می کنند می باشد. گلیم های ابریشم قم معمولا چون وزن کمتری دارند و بسیار نفیسند، مطلوب گردشگرانی هستند که فرش ایران را به خوبی می شناسند.

همانطور که عرض شد واقعا دست یک مسافر خارجی برای خرید سوغاتی در کشورمان بسیار باز است و وظیفه ما به ویژه ایرانیان خارج از کشور است که در شناساندن محصولات و صنایع دستی کشورمان به آنها حداکثر تلاش شان را انجام دهند.

مجله تخصصی گردشگری 

با تشکر 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.