0

موزه آینده دبی

بازدید 137

وقتی اسم موزه را میشنویم ناخوداگاه یاد گذشته و تاریخ و اشیاء قدیمی می افتیم. اما موزه آینده دبی با همه ی موزه هایی که دیده اید متفاوت است.موزه ی آینده یکی از زیباترین مکان های دبی و امارات است و با دیدن هر قسمت از این موزه ،چه نمای بیرونی و معماری پیچیده اش ،چه داخل موزه و امکانات بینظیرش مسحور و شگفت زده خواهید شد.

این موزه جذاب همانطور که از نامش پیداست با استفاده از فناوری های مدرن تصویری آینده بشریت را در مقابل مخاطبان به نمایش می گذارد.

موزه آینده دبی کجاست؟

آدرس: دبی، بزرگراه شیخ زاید، مرکز تجارت دو، موزه آینده دبی
تلفن تماس: 009718002071

معرفی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی یک ساختمان بسیار مدرن و عظیم است که در منطقه اقتصادی دبی و در بزرگراه شیخ زاید و در کنار برج های بزرگ امارات ساخته شده است. این موزه که در جهان از آن به عنوان “موزه آینده” یاد می شود، جدیدترین موزه شهر دبی و امارات محسوب می شود.
موزه آینده دبی که در 22 فوریه 2022 افتتاح شد، در بزرگراه شیخ زاید و در کنار برج های امارات قرار دارد.

موزه آینده در 22 فوریه 2022 یعنی 3 اسفند 1400 در دبی افتتاح شد. هزینه ساخت و نصب این موزه 136000000 دلار برآورد شده است. موزه آینده در ابتدا با ایده مکانی برای نشان دادن آینده به مخاطبان تأسیس شد. این موزه خارق‌العاده آزمایشگاهی برای توسعه ایده‌ها و طرح‌ها در دنیای واقعی است.
موزه آینده دبی با این فکر طراحی شد که دبی با استفاده از آن همیشه از دیگر شهرهای جهان جلوتر خواهد بود.

این موزه نشان دهنده قدرت تکنولوژی و تاثیر آن در تقویت قوای روحی و جسمی افراد است.

هدف از ساخت موزه آینده اشاعه و توسعه فناوری های مدرن به ویژه هوش مصنوعی و رباتیک برای توسعه امارات و شهر دبی است.

بازدید از موزه آینده دبی گردشگران را به این نتیجه می رساند که فناوری امروزی بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوامع را حل کرده و همچنین نیروی انسانی را افزایش داده است. آخرین اختراعات بشر در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تفاوت موزه آینده دبی با سایر موزه ها در این است که به جای دعوت از گردشگران برای لمس گذشته و دیدن اشیاء تاریخی، آینده را جلوی چشمان آنها به تصویر می کشد.

داخل موزه آینده دبی

نمای زیبای موزه آینده دبی مانند نگینی درخشان در وسط بزرگراه ملی امارات در فضایی سرسبز و دلنشین خودنمایی می کند. هر توریستی که به این اثر هنری باشکوه نگاه می کند، تعجب می کند که در موزه آینده چه می گذرد.

موزه آینده دبی یک موزه زنده است که برای گرد هم آوردن دانشمندان، متفکران و کارشناسان از سراسر جهان برای ایجاد یک انقلاب عمیق مدرن ایجاد شده است. این موزه آزمایشگاهی است که راه حل های نو و خلاقانه ای را برای نسل های آینده در حل چالش های پیش روی جامعه امروز و فردا ارائه می دهد. طراحی این موزه هر بیننده ای را به مشارکت در شکل دادن به آینده ای بهتر تشویق می کند.

وقتی برای اولین بار وارد موزه می شوید با حیوانات غول پیکری روبرو می شوید که به نظر می رسد در لابی در فضا شناور هستند. یک مانتا نقره‌ای و یک پنگوئن نقره‌ای که بالای سرشان شناور است، فضایی هیجان‌انگیز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان همراه با دیگر حیوانات غول‌پیکر ایجاد می‌کنند.
وقتی وارد موزه آینده دبی می شوید، با تجربه ای کیهانی مواجه می شوید که آینده بشریت را در فضا به تصویر می کشد. این موزه شگفتی های اکولوژی و سلامت روان نسل های آینده را به نمایش می گذارد.

در داخل موزه آینده دبی، با جدیدترین فناوری های هوش مصنوعی و تعامل انسان و ماشین روبرو خواهید شد.

این موزه از آخرین فناوری های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تحلیل داده ها استفاده می کند. محتوای آنچه در موزه آینده می بینید و تجربه می کنید توسط گروهی از بهترین متخصصان جهان تولید و تهیه شده است.
در داخل موزه آینده،فراتر از تصور انسان به نمایش می گذارد. داده های این موزه به سوالات بسیاری در مورد آینده بشریت، جوامع، شهرها، زندگی در فضا و سیارات پاسخ می دهد.

اگرچه موزه آینده دبی در سال 2021 افتتاح نشده بود، اما از طرف مجله نشنال جئوگرافیک در فهرست 14 موزه زیبای جهان قرار گرفته است.

شرایط بازدید از موزه آینده دبی

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00
مدت زمان بازدید: 2 تا 3 ساعت

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.