0

مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه

مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه
بازدید 299

مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه

مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه است. استانبول ترکیه شهری که مرز دو قاره آسیا و اروپا را در خود جای داده است، مملو از دیدنی هایی است که همواره گردشگران فراوانی را به سوی خود می کشند.

این شهر تعداد زیادی بناهای زیبای اسلامی نیز در خود جای داده است که نشان دهنده فرهنگ اسلامی مردم این کشور است. طبیعتا هر وقت حرف از معماری اسلامی به میان بیاید، بنای مسجد نماد اصلی آن می باشد.

در ترکیه و به ویژه شهر استانبول نیز مساجد زیبا و بعضا تاریخی فراوانی وجود دارند که نمونه ای از آنها مسجد سلطان احمد است. در این مطلب قصد داریم به معرفی مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه بپردازیم.

مناره های بلند این مسجد زیبا که مسجد آبی نیز نامیده می شود، از جاهای مختلف استانبول دیده می‌شود . از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مسجد که از دور دست‌ ها نیز قابل رویت است، ۶ منار‌ آن هستند.

مسجد سلطان احمد استانبول از دیدنی های ترکیه

این منار‌ها به خاطر آن که اکثر مساجد تنها ۱، ۲ یا ۴ منار دارند بسیار بی‌همتا هستند. داستان این مسجد به زمانی بر می گردد که سلطان احمد، پادشاه ترکیه در زمان عثمانی، تصمیم می‌گیرد اولین مسجد بزرگ امپراطوری عثمانی را بسازد و برای همین هم به آقا محمد معمار دستور ساخت مسجدی، درست روبروی ایاصوفیه را می‌دهد.

آقا محمد معمار، شاگرد معمار سینان معروف، این مسجد را بین سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ می‌سازد و درست یک سال قبل از مرگ سلطان احمد ساختنش تمام می‌شود.

نکته مهم که توریستهایی که به دیدن این مسجد می روند لازم است بدانند این است که از آنجائیکه مسجد هنوز پذیرای نماز گزاران است، در هنگام اقامه ۵ نوبت نماز روزانه، هر بار به مدت ۹۰ دقیقه برای توریستها و افرادی که غیر نمازگزار هستند بسته است. بهترین راه برای دیدن معماری خارق العاده مسجد سلطان احمد، نگاه کردن به آن از سمت غربی مسجد است.

در این مسجد نباید اصلا بلند بلند صحبت کنید و استفاده از فلاش دوربین ممنوع است٬ همچنین حضور خانم ها فقط با حجاب امکان پذیر است.

اگه ترکیه مقصد گردشگری تان است حتما از این بنا دیدن کنید و حس و حالی متفاوت را تجربه کنید ….

با تشکر 

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.