0

معرفی سریلانکا کشوری توریستی

معرفی سریلانکا کشوری توریستی
بازدید 793

معرفی سریلانکا کشوری توریستی

معرفی سریلانکا کشوری توریستی ویژه عاشقان سفر و گردشگری ! کشور سریلانکا جزیره ای در جنوب قاره آسیا است که در حقیقت در جنوب شبهه قاره هند قرار گرفته است. نام قدیم آن نیز سیلان بوده است.

حتما موقع خرید چای در بازار اسم چای سیلان را شنیده اید. چای سیلان محصول کشور سریلانکا می باشد. در مطلب قصد داریم به معرفی سریلانکا کشوری توریستی که کمتر شناخته شده است بپردازیم …

این کشور در واقع دو پایتخت دارد. پایتخت تجاری‌ آن شهر کلمبو است و پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته می باشد. که این اولین مزیت آن است.  این کشور که سالها مستعمره بریتانیا بوده است. دز چهارم ماه فوریه سال 1948 این کشور به استقلال رسید.

معرفی سریلانکا کشوری توریستی

در مورد این کشور می توان گفت که زبان‌های رسمی آن سینهالی و تامیل و واحد رایج پول آن روپیه سری ‌لانکا است. 11 درصد مردم این کشور از قوم تامیل بوده و ۷۰ درصد از مردم سری ‌لانکا بودایی، ۱۳ درصد هندو و ۱۰ درصد مسلمان هستند. علاوه بر چای، محصولات دیگر این کشور قهوه، کائوچو، و نارگیل هستند.

کشور سری ‌لانکا حدود ۱۰۳ رودخانه دارد که طولانی‌ ترین آن‌ها رود مهاولی نام دارد. طول این رودخانه ۳۳۵ کیلومتر است. در مسیر رودخانه ‌های سری‌لانکا ۵۱ آبشار طبیعی با ارتفاع ۱۰ متر یا بیشتر دیده می‌شود. که میتواند به تنهایی برای گردشگری عالی باشد.

بلندترین آن ‌ها آبشار بامباراکاندا به ارتفاع ۲۶۳ متر است. سری ‌لانکا دارای ۱۵۸۵ کیلومتر خط ساحلی است. جنگل‌ های حرا در سری ‌لانکا بیش از هفت هزار هکتار را می‌ پوشاند و نقش مهمی در جلوگیری از آسیب شدیدتر امواج سونامی سال ۲۰۰۴ به این کشور را داشت. مزیتی فوق العاده که کمتر کشوری دارا است.

معرفی سریلانکا کشوری توریستی

آب ‌وهوای سری‌لانکا، استوایی بوده و دو فصل متمایز گرم و خشک دارد. میانگین دمای هوا در سری ‌لانکا معمولا بین ۲۸ تا ۳۲ درجه‌ سانتی گراد است. این دما ممکن است بر اثر تغییرات کلی دمای هوا در سراسر دنیا، تغییر کند.

دمای هوا در منطقه‌ی Nuwara Eliya که در ارتفاعات مرکزی قرار دارد، ممکن است تا ۱۶ درجه‌ی سانتیگراد هم کاهش یابد. در مناطق ساحلی شرقی و در منطقه‌ی Batticaloa، دمای هوا تا ۳۲ درجه هم می‌رسد احتمالا .

برخی از نواحی ساحلی تحت تاثیر نسیم ‌های اقیانوسی، خنک ‌تر هستند. سرد ترین ماه‌ های سال دسامبر و ژانویه و گرم‌ ترین ماه‌ های سال آوریل و آگوست است.

امیدواریم شما هم به این کشور جذاب و عجیب سفر کنید ….

با تشکر 

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.