0

معرفی مسجد مقدس جمکران

معرفی مسجد مقدس جمکران
بازدید 150

معرفی مسجد مقدس جمکران

معرفی مسجد مقدس جمکران به زبان ساده !‌ اماکن مذهبی در ایران کم نیستند. اکثر اماکن مذهبی ارزشمند کشورمان که جاذبه های گردشگری مذهبی نیز هستند، حرم امامزادگان و اهل بیت پیامبر هستند. اما تعداد زیادی مساجد ارزشمندی نیز داریم که ارزش معنوی و تاریخی و معماری خاص خود را دارند. یکی از این اماکن که بیشتر ارزش معنوی دارد مسجد جمکران است. در این پست به معرفی مسجد مقدس جمکران می پردازیم.

در مورد ساخت این مسجد روایات مختلفی آمده . طبق نوشته مرحوم میرزا حسین نورى در کتاب نجم الثاقب در 17 رمضان سال 393 هجری قمری به دستور امام زمان توسط شیخ حسن بن مثله جمکرانی بنا شده است.

روایاتی که در این مورد بیان شده است بسیار بوده و در حوصله مطلب کوتاه ما نمی گنجد. آنچه که مسلم است این بنا را شیعیان مرتبط با امام عصر دانسته و برای آن تقدس ویژه ای قائل هستند. این مسجد در روستای جمکران در نزدیکی شهر مذهبی قم که آرامگاه حضرت معصومه خواهر امام رضا در آن قرار دارد، بنا شده است.

معرفی مسجد مقدس جمکران

بسیاری از شیعیان ایران و حتی سایر کشورها با سفر به شهر قم به جمکران آمده و اعمال ذکر شده مذهبی را درآنجا به جای می آورند. بسیاری از مردم شب های چهارشنبه از روزهای هفته و شب نیمه شعبان تولد امام زمان و همچنین مناسبت های مذهبی دیگری از جمله شب های قدر را به این مسجد می‌ روند و اعمال آن را به جا می‌آورند.

اعمال آن دو رکعت نماز تحیت مسجد است و دو رکعت نماز که به نماز امام زمان مشهور است به شیوه‌ ای خاص به جای آورده می‌شود. بسیاری حتی لحظه تحویل سال خود را در این مکان مقدس می گذرانند تا سال خود را از آغاز با نام و یاد امام زمان متبرک گردانند. از این رو این مکان مذهبی یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی استان قم و حتی کل کشور به حساب می آید.

شب های جمکران میتونه حس و حال متفاوت داشته باشه ….

 

با تشکر 

جاذبه های مذهبی ایران 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.