0

معرفی آکروپولیس آتن

معرفی آکروپولیس آتن
بازدید 321

معرفی آکروپولیس آتن

معرفی آکروپولیس آتن از جاذبه های تاریخی یونان ! در روزگار کهن دو تمدن و امپراتوری بزرگ در دنیا وجود داشته اند که ایران و روم یا همان یونان نامیده می شده اند. همانقدر که در کشور عزیزمان آثار تاریخی فراوان موجود است، در یونان نیز آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن کهن این کشور موجود است.

یکی از این جاذبه های تاریخی زیبای یونان، آکروپولیس آتن است. در این مطلب قصد داریم به معرفی آکروپولیس آتن از جاذبه های تاریخی یونان به اختصار بپردازیم.

ابتدا باید عرض کنیم این بنای تاریخی و با ارزش، در ۲۶ مارس سال ۲۰۰۷ رسماً به عنوان بنای برجسته در میراث فرهنگی اروپا به ثبت رسیده است. آکروپلیس در زبان یونانی، به معنی شهر مرتفع یا صخره مقدس است و در یونان و تمام دنیا وجود دارد.

این بنا روی یک تپه سنگی صاف که دارای ۱۵۰ متر ارتفاع از سطح دریاست در داخل شهر آتن قرار دارد. قبلا این بنا به نام سکروپیا مشتق از نام افسانه‌ای مرد ماری، به نام ککروپس یا سکروپس اولین پادشاه آتن نامیده می‌شد.

معرفی آکروپولیس آتن

 معرفی آکروپولیس آتن / ostovatours.ir

نمادین ترین بخش آن، معبد پارتنون می باشد که بزرگترین معبد دوران کلاسیک است. این معبد با ستونهای قدیمی و مجسمه های خیره کننده نمای بی نظیری دارد. در کتیبه شرقی نقش الهه آتن حک شده است.

آکروپولیس یکی از بهترین اماکن دیدنی یونان، نماد آتن و یونان، و در واقع غرب، یک تپه سنگی در قلب شهر مدرن آتن می باشد که سه معبد باشکوه متعلق به 5 قرن قبل از میلاد، ویژگی برجسته آن به شمار می روند.

بهترین و منحصر به فرد ترین معبد پارتنون نام دارد که با 58 ستون، سنگفرش زیبا و کتیبه تزیین شده است. پارتنون در بالای آکروپلیس یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی یونان به شمار می رود که در طول سالیان از معبد به قلعه، کلیسا، مسجد و حتی دفتر روزنامه تبدیل شده است.

اگه کشور یونان انتخاب شما است امیدواریم از این جاذبه ی دیدنی و عجیب دیدن کنید و لذت ببرید …

 

با تشکر 

دیدنی های جهان / مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.