0

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 
بازدید 150

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت  جاذبه طبیعی مازندران ! کلاردشت یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این ناحیه یکی از معدود مناطق توریستی بسیار معروف مازندران است که کنار دریای خزر قرار نگرفته،  بلکه در ناحیه ای مرتفع و کوهستانی واقع شده است.

در ناحیه کلاردشت، سرسبزی بسیار چشم نوازی وجود دارد. اما یکی از دیدنی های کلاردشت دریاچه ولشت است. در این مطلب قصد داریم به اختصار به معرفی دریاچه ولشت کلاردشت جاذبه طبیعی مازندران بپردازیم.

این دریاچه زیبا که یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود در منطقه كلاردشت واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. تنوع گونه های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی هایی است که این  دریاچه به این اکوسیستم بخشیده است.

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 

به طور دقیق می توان گفت این دریاچه در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی كلاردشت و در ارتفاع حدود هزار متری از سطح دریاچه خزر قرار دارد.

برای دسترسی به این دریاچه از شهر چالوس و از طریق كندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران پس از طی بیست و سه (۲۳) كیلومتر و بعد از پل كجور و گذر از سربالایی ها و پیچ های جنگل تا كنار دریاچه می توان رسید.

دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فرد آن از جمله دیدنی ترین میراث طبیعی كشور محسوب می شود كه این امر هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می كند.

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت

معرفی دریاچه ولشت کلاردشت 

آب این دریاچه تنها با نزول باران و جوشیدن چشمه های زیرزمینی دریاچه که در وسط آن می جوشند تامین می شود. هوای این ناحیه مرطوب ولی خنک است. درياچه ولشت با چشم اندازی زيبا و دلنشين، مكان مناسبی جهت گردشگری است. آب شيرين و زلال آن جايگاه خوبی برای اردک، ماهيان و برخی از پرندگان مهاجر است.

بهتر است بدانید از تهران تا این دریاچه فقط و فقط ۲۰۰ کیلومتر فاصله هست – حدود ۴ ساعت / روی این گزینه تهرانی ها حتما فکر کنند.

هیچ جمله ای نمیتواند زیبایی این دریاچه را وصف کند٬ به این منطقه سفر کنید و روزها خاطره سازی کنید …

 

پیشنهاد ویژه: آبشار آب پری نور از دیدنی های مازندران

با تشکر / مجله گردشگری 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.