0

برج پیزا از دیدنی های ایتالیا

برج پیزا از دیدنی های ایتالیا
بازدید 286

برج پیزا از دیدنی های ایتالیا

برج پیزا از دیدنی های ایتالیا است. هرگاه در مورد جاذبه های گردشگری ایتالیا سخن به میان بیاید، یکی از اولین صحنه هایی که به ذهن متبادر می شود، برج کج پیزا است. البته ایتالیا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و بسیار متنوع است.

اما این بنا به نوعی به یکی از نمادهای گردشگری ایتالیا تبدیل شده است. برای علاقه مندان سفر به ایتالیا که حتما به دیدن برج پیزا نیز خواهند رفت سوالات متعددی از جمله دلیل کج بودن آن مطرح است. از این رو بر آن شدیم به معرفی برج پیزا از دیدنی های ایتالیا بپردازیم.

در مورد تاریخچه ساخت برج پیزا می توان گفت در قرن دوازدهم میلادی مردم  پیزا تصمیم گرفتند با ساخت برجی برای کلیسای منطقه، برج سنت مارک را تحت تاثیر قرار دهند. نهادن اولین سنگ توسط معماری معروف در آن زمان به نام بونامو شروع شد.

زمانیکه بنای برج به چیزی حدود ۱۲ متر رسید کج بودن آن مشخص شد. در نهایت احداث برج با ساخت آخرین طبقه آن و قرار دادن ناقوس در آن توسط معماری به اسم پیزانو در سال ۱۳۷۲ پایان یافت.

برج پیزا از دیدنی های ایتالیا

بر خلاف تصور برخی مردم این برج عمدا و از روی طرح اولیه کج ساخته نشده است. طرح اولیه این برج به صورت عمودی بوده است و طی ساخت کج شده است. نکته ای که این برج را محبوب می کند زیبایی و پایداری آن با وجود کجی در طول سال ها بوده است.

مصالح به کار رفته در برج پیزا سنگ های مرمر سفید رنگ هستند که زیبایی این برج را دو چندان ساخته اند، مخصوصا در شب ها که با سیستم نورپردازی به کار رفته معماری خود را به خوبی نمایش می گذارد.

ارتفاع این برج زیبا 55 متر بوده و در هشت طبقه با قطر بیرونی حدودا ۱۶ متر و قطر داخلی حدود۷ متری ساخته شده است. در دوران جنگ جهانی دوم به دستور موسولینی برای عمود کردن این برج در پای آن بتن ریزی شد که نتیجه ای معکوس داد و برج در سطح زمین بیشتر فرو رفت. حتما اگر به ایتالیا سفر کردید دیدن این برج زیبا و عکس گرفتن در کنار آن را فراموش نکنید.

با تشکر 

دیدنی های جهان / مجله گردشگری و توریستی

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.