0

تاج محل از دیدنی های هندوستان

تاج محل از دیدنی های هندوستان
بازدید 203

تاج محل از دیدنی های هندوستان

تاج محل از دیدنی های هندوستان است! هر کشوری یک یا چند بنا را به صورت نماد گردشگری و معماری خود دارد که هر وقت اسم آن کشور می آید ناخودآگاه تصویر آن بنا به ذهن متبادر می شود.

همانطور که در مورد مالزی تصویر برجهای دوقلوی پتروناس به ذهن متبادر می شود، برای هندوستان، بنای زیبای تاج محل این نقش را بازی می کند. این بنای زیبا و دیدنی یکی از عجایب‌ هفتگانه‌ جدید جهان است که در هند قرار دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی تاج  محل از دیدنی های هندوستان بپردازیم.

بنای تاج محل در شهر آگرا در ۲۰۰ کیلومتری دهلی نو پایتخت هند قرار دارد و مقبره شاه گورکانی شاه جهان و همسرش ارجمند بانو بیگم ملقب به ممتاز محل است و در سال ۱۰۲۵ هجری خورشیدی در شهر آگرای هند ساخته شده است.

تاج محل به دستور شاه جهان برای یادبود از همسرش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ فوت کرد بنا شده‌است. وى از شوهرش درخواست کرد که بعد از مرگش دوباره ازدواج نکند و براى او مقبره‌ اى بسازد.

تاج محل از دیدنی های هندوستان

شاه تصمیم گرفت بعد از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا وعظیم همسرش را جاودانه کند. از اینرو آرامگاهی زیبا در کنار رود جمنا ساخت. وی قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر رود جمنا بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل کند تا نشانه‌ ای برای پیوند همیشگی او و همسرش باشد. از این روست که می گویند تاج محل سمبل عشق ابدی و وفاداری به همسر است.

برای دسترسی به تاج محل می‌توان با قطار سریع السیر از دهلی در زمانی حدود ۲ تا ۳ ساعت به سمت شهر آگرا سفر کرد. دو شهر جیپور و گوالیور نیز جزو مبداهای اصلی سفر به آگرا هستند.

از جیپور این مسیر با قطار 1 ساعت می باشد. البته از آنجایی که آگرا فرودگاه دارد، مسیر های هوایی هم در دسترس هستند که مسلما هزینه بیشتری در بر خواهند داشت. بعد از رسیدن به اگرا بهترین وسیله برای رفتن به تاج محل و یا گشت و گذار در این شهر موتور ریکشا است. این بنای زیبا از طلوع تا غروب آفتاب به روی عموم باز خواهد بود، با این وجود روزهای جمعه بسته است.

با تشکر 

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.