0

قبرس کشوری توریستی و زیبا

قبرس کشوری توریستی و زیبا
بازدید 114

قبرس کشوری توریستی و زیبا

قبرس کشوری توریستی و زیبا است. کشور قبرس جزیره ای در شرق دریای مدیترانه بوده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که قبرس شمالی بخش ترک نشین آن، و قسمت جنوبی نیز بخش یونانی نشین آن می باشد.

از این رو زبان های ترکی و یونانی هر دو در این کشور زبان رسمی هستند. بخش جنوبی و یونانی آن به اتحادیه اروپا پیوسته است . بخش شمالی قبرس تنها توسط ترکیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شده‌ است. نیکوزیا پایتخت قبرس بوده و لارناکا نیز دیگر شهر معروف این کشور است. در ادامه بیشتر به معرفی قبرس کشوری توریستی و زیبا در دریای مدیترانه می پردازیم.

قبرس کشوری توریستی و زیبا

جزیره قبرس، پس از سیسیل و ساردنی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. اقتصاد این کشور از صادرات چند محصول عمده منتفع می شود. صادرات عمده قبرس محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، سیب زمینی، مرکبات، میوه‌های مختلف، تنباکو و همچنین محصولات صنعتی، انواع پوشاک، کفش و صنایع دستی می باشد. واردات عمده نیز این کشور نیز مواد خوراکی، دام زنده، نفت و فرآورده‌ های شیمیایی می‌ باشد.

شهر نیکوزیا، پایتخت کشور قبرس بوده و در قلب جزیره جای گرفته است. نیکوزیا تنها شهر اصلی غیر ساحلی قبرس می‌باشد. بعد از برلین، نیکوزیا تنها پایتخت دنیاست که با کشیدن مرزی از شمال به جنوب، به نام خط سبز، دو تکه تقسیم شده است.

قبرس کشوری توریستی و زیبا

مساحت این شهر ، حدود ۳۳۵۵ کیلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۰۷ بدست آمده از این شهر حدود ۷۸۸۴۵۹ نفر در آن زندگی می کنند. شهر نیکوزیا، از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط نیمه خشک و استوایی است.

میانگین بارش باران سالانه در این شهر بسیار کم بوده و در این شهر تابستان های طولانی و بسیار گرمی برقرار بوده و در فصل زمستان‌های این شهر دارای آب و هوای نسبتا ملایم و گاها خنک است. بیشتر بارندگی این شهر در فصل زمستان اتفاق می‌افتد و بارندگی در نیکوزیا بیشتر به شکل تگرگ ریز یا ترکیب برف و بارن و به ندرت در قالب برف است.

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.