0

شهر تاریخی حریره کیش

شهر تاریخی حریره کیش
بازدید 113

شهر تاریخی حریره کیش

شهر تاریخی حریره کیش جاذبه ی گردشگری! کیش نگین خلیج فارس دارای سواحلی زیبا و نیلگون در خلیج همیشه فارس می باشد . بسیاری افراد برای استفاده از تفریحات آبی به این جزیره سفر می کنند. برخی دیگر هم عاشق خرید هستند و برای خرید از مراکز خرید پرتعداد این جزیره ، به آن سفر می کنند.

اما کیش جاذبه های تاریخی نیز دارد که دیدن آنها نباید فراموش شود. شهر تاریخی حریره کیش یکی از اصلی ترین جاذبه های تاریخی این جزیره می باشد که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

در مورد تاریخچه این شهر باستانی می توان عرض کرد که این شهر تاریخی با قدمت ۸۰۰ ساله مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری بوده و در شمال جزیره کیش واقع شده است و زمان رونق یا دوران طلایی این شهر باستانی، از سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده‌ است.

شهر تاریخی حریره کیش

بقایایى از این شهر تاریخی در مرکز ساحل شمالى جزیره قرار دارد که به احتمال بسیار زیاد به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامى باز مى گردد. این بقایا در وسعتى بالغ بر سه کیلومتر مربع، نشان می دهد که روزگارى شهرى بزرگ و آباد در این منطقه وجود داشته و جمعیت کثیرى را در خود پذیرا بوده است.

خانه اعیانی یکی ار بخش های شهر تاریخی حریره کیش است ویادآور خانه‌ های چند خانوار قدیمی در داخل فلات ایران و در شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است و یکی از نمونه‌ های قدیمی مسکن جمعی در حاشیه خلیج فارس محسوب می‌ شود.

حمام حریره دیگر بخش موجود در شهر حریره، در ناحيه شمال غربى خانه اعيانى و با فاصله تقريبى 30 مترى از آن ، دومين بخش از محوطه حريره قرار دارد . اين بخش شامل حمامى است با صحن هاى متعدد و حصار آن با مساحتى تقريبى 500 متر مربع.

 

شهر تاریخی حریره کیش
بخش دیگر آن، بخش کارگاهی و صنعتی است که درست در کنار دریا ساخته شده و دارای معماری و فضاهای ناشناخته‌ ای است. مجموعه کانال‌ های افقی و زیر زمینی و چاه‌ های متعدد در گوشه و کنار، مجموعه‌ بسیار جالب و نادری را تشکیل می‌ دهد که هنوز عملکرد آن‌ ها روشن نیست.

سفر به کیش را اولویت  قرار دهید تا جذاب ترین پدیده های تاریخی و طبیعی را از نزدیک لمس کنید …

 

با تشکر 

جاذبه های تاریخی ایران – مجله گردشگری 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.