0

معرفی دریاچه سوها در اردبیل

بازدید 123

استان اردبیل علاوه بر بناهای تاریخی و آبگرم های شفا بخشش ،منطقه های طبیعی گردشگری بکر زیادی دارد که خیلی ها حتی اسمش رو هم نشنیدند.از جمله ان می توان به گردشگری های نزدیک به شورابیل و صدها آبدرمانی در شهرستان های مختلف اشاره کرد.

دریاچه سوها با مناظر باشکوه و طبیعت سرسبز یکی از نقاط بکر و کمتر شناخته شده استان اردبیل است.

این دریاچه باشکوه که یکی از مکان های رفت و آمد طبیعت گردان اردبیل به شمار می رود با هوای خنک و زیبای خود در تابستان ظرفیت جذب گردشگران بسیاری را دارد.

یکی از جاذبه های گردشگری استان اردبیل، دریاچه سوها مقصدی ایده آل برای عکاسان حیات وحش و علاقه مندان به ورزش های آبی است. جایی که می توانند از زیبایی این سرزمین رویایی لذت ببرند.
دریاچه سوها که در واقع یک آبگیر کوچک است، آبرسانی روستایی به همین نام در چهار کیلومتری دریاچه است. این مخزن به دلیل انباشته شدن آب در پشت سد کوچکی که برای بهره برداری از آب های جاری منطقه ساخته شده است، ایجاد شده است. در زبان مردم محلی به «سوا» نیز معروف است، عمق این دریاچه در قسمت های میانی به 6 متر می رسد. گل های گل مروارید وحشی در اطراف دریاچه سوها که نیم کیلومتر عرض و 1.5 کیلومتر طول دارد می روید.روستای سوها با 350 خانوار ،روستایی خوش آب و هوا و نزدیک به جنگل های فندق لو واقع شده است. نام این روستا که معنی نام آن «آب‌ها» است را می‌توان دریاچه و چشمه‌های باشکوه منطقه برشمرد. همچنین خاک مرطوب این منطقه به گونه ای است که اگر قدمی محکم بردارید، چشمه ای از زیر پای شما جاری می شود.

سوها در ۶۲۵ کیلومتری پایتخت، سرآغاز جنگل‌های افسانه‌ای گیلان محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد دروازه بهشت ​​در این روستا قرار دارد.

برای دوستداران طبیعت و جویندگان ماجراجویی، سوها نقطه شروع مسیر اسرارآمیز 16 کیلومتری به آبشار لاتون است. جاده ای پر دست انداز و دشوار، البته، وصف ناپذیر زیبا و حیرت انگیز …

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.