0

معرفی دریاچه شورابیل اردبیل

بازدید 62

اگر به اردبیل سفر کردید یا قصد سفر و گردش در این شهر زیبا را دارید رفتن به دریاچه شورابیل را هرگز از دست ندهید. علاوه بر استفاده از زیبایی های منحصر به فرد دریاچه و فضای سبز اطراف آن ،علاقه مندان به پیاده روی و دوچرخه سواری میتوانند طولانی ترین مسیر پیاده روی را در اطراف شورابیل با آب و هوایی بسیار مطبوع  طی کنند.همچنین طعم خوراکی ها و غذاهای دیوار اردبیل را بچشند.

دریاچه شورابیل یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شمال غرب ایران است که در اردبیل قرار دارد.

این دریاچه با امکانات تفریحی و رفاهی یکی از بهترین مکان های دیدنی اردبیل است و در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دریاچه شورابیل یکی از بزرگترین دریاچه های شهری اردبیل ایران است که وسعتی در حدود 180 هکتار دارد. این دریاچه با امکانات متنوع یکی از بهترین تفرجگاه های شهر اردبیل است و گردشگران زیادی برای لذت بردن از قدم زدن در مسیر سلامتی اطراف این دریاچه و گردش در این منطقه از دریاچه شورابیل دیدن می کنند.

دریاچه شورابیل در گذشته یک تالاب بزرگ آب شور در شمال غرب ایران بود که در سال های اخیر شوری قابل توجهی را از دست داده است. دسترسی آسان به دریاچه شورابیل محبوبیت این دریاچه را در بین اردبیلی ها و مسافران دو چندان می کند.
در اطراف دریاچه شورابیل امکانات مختلفی برای گردشگران ایجاد شده است و ظرفیت های برجسته گردشگری آن این دریاچه را به یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل تبدیل کرده است. بسیاری از مکان های آموزشی و نمایشگاه های بین المللی اردبیل در اطراف این دریاچه قرار دارد. ارتفاع دریاچه شورابیل از سطح دریا باعث می شود بیش از نیمی از سال هوای این منطقه سرد و در بهار و تابستان خنک باشد. به همین دلیل این دریاچه منطقه مناسبی برای فرار از گرمای تابستان محسوب می شود.

دریاچه شورابیل در طول سال محل زندگی انواع پرندگان مهاجر است.

اما به دلیل بافت شهری اطراف این دریاچه خبری از حیوانات دیگر نیست. اردک چشم طلایی، غاز خاکستری، لک لک و پلیکان خاکستری از معروف ترین گونه های مهاجر این منطقه هستند و حواصیل، قرقاول و ختکا از پرندگان بومی این منطقه هستند. به دلیل شوری دریاچه شورابیل سال ها گونه های گیاهی در اطراف آن رشد نمی کردند اما در سال های اخیر با کاهش شوری این دریاچه جنگل های مصنوعی در اطراف این دریاچه ایجاد شده است.

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.