0

پارک دلفین های کیش

بازدید 304

از گذشته تا کنون هدف سفر بسیاری از کسانی که به کیش سفر می کرده اند، تفریح و گذراندن اوقاتی با آرامش و به یاد ماندنی بوده است. پارک دلفین های کیش اولین دلفیناریوم ایران است که جاذبه گردشگری جدیدی را به جاذبه های کیش اضافه نموده است. حدود  سال پیش پارک دلفین های کیش در مجموعهٔ عظیم تفریحی و توریستی با مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره افتتاح شد. پارک دلفین‌های جزیره کیش با توسعه روزافزون، امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کیش است. در ادامه شما را بیشتر با این مجموعه منحصر به فرد آشنا خواهیم کرد.

در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري مي‌شوند و بازديدكنندگان مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند ديدن كنند. در مجموع ۲۱ پستاندار دريايى در استخرهايى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب پر شده از آب دريا نگهدارى مي‌شوند.

فضاي سبز پارك دلفين شامل بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين‌هاى بسيار بزرگ، درختان لور (انجير معابد)، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمى، شيشه شور، تكوما، سياه نوفيلد، كند كارپوس، جونيا پروس و بيش از ۲۵ گونه كاكتوس و ساير گياهان است كه با توجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاك آن در نوع خود بي‌نظير است. بازديدكنندگان در مجموعه توسط اتوبوس قطاري به پارك پرندگان و سپس به دلفيناريوم هدايت مي‌شوند.

در داخل محوطه پارك دلفين، باغ پرندگان با داشتن بيش از ۵۷ گونه پرنده از جمله پليكان، شترمرغ، طوطي ماكائو، انواع گوناگون لك لك، توكان، توركو، قو، پنگوئن آفريقايي و گونه‌هاي نادري چون تمساح پوزه كوتاه، بي شك يكي از منحصر به فردترين مراكز نگهداري جانوران در ايران مي‌باشد. از جمله نكات قابل توجه در اين پارك گردآوري گونه‌هاي مختلف از اقصي نقاط جهان از آمريكاي جنوبي تا استراليا و از شرق آسيا تا آفريقا مي‌باشد.

این مجموعه دارای سرویس حمل و نقل (اتوبوس‌های قطاری) می‌باشد که بازدید کنندگان را به بخش‌های مختلف این مجموعه هدایت می‌کنند. لازم به ذکر است ساعات کار مجموعه پارک دلفین ها هر روز بعداز ظهر از ساعت 15 الی 22 می باشد.

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.