0

کلیسای آنتوان مقدس رویان

کلیسای آنتوان مقدس رویان
بازدید 597

کلیسای آنتوان مقدس رویان

کلیسای آنتوان مقدس رویان  جاذبه گردشگری استان مازندران ! ارامنه و پیروان دین حضرت عیسی مسیح در تمامی نقاط کشورمان حضور دارند و بناهای مذهبی شاخصی به ویژه کلیسا در نقاط مختلف کشور ساخته اند که مراسم مذهبی خود و عبادت به درگاه الهی را در آن ها برگزار می کنند.

در استان مازندران نیز کلیساهایی برای مسیحیان و ارامنه عزیز وجود دارد که دیدن آنها برای گردشگران و مسافران می تواند جذاب باشد. یکی از این ها کلیسای آنتوان مقدس از جاذبه های رویان مازندران است.

این بنا لزوما فقط مورد توجه مسیحیان و ارامنه نیست. بلکه همه مسافرانی که به شمال کشور و استان مازندران سفر می کنند می توانند از دیدن این بنای زیبا و معماری جذابش که بسیار چشم نواز است لذت ببرند.

کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکاشن در فاصله بین شهرهای نور و رویان یا همان علمده استان مازندران واقع شده است. این کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در  حدود ۱۹۷۴ میلادی به اتمام رسیده است و امروزه مورد توجه گردشگران است. در سفر به مازندران و همچنین شهرهای نور و رویانن، دیدن این بنای زیبا را از دست ندهید.

کلیسای آنتوان نور

کلیسای آنتوان نور

در مورد مشخصات بنای کلیسا می توان ذکر کرد که دیوار های خارجی آن با سیمان و دیوار های داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی به شکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است.

بنای کلیسا بر روی صفه ای به ارتفاع پنج متر قرار داده شده است. برای ورود به کلیسا پلکان هایی در مقابل ناقوسخانه کلیسا تعبیه شده است. سقف این کلیسای که به شکل گنبد بوده در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی و به ارتفاع حدودا 5/1 متر با هشت نورگیر می باشد. ناقوسخانه در جلوی درب ورودی بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون میباشد.

کلیسای آنتوان مقدس رویان

کلیسای آنتوان نور

 

شهر نور در استان مازندران و شهرهای همجوارش مانند رویان یا علمده جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله همین کلیسای آنتوان مقدس را در خود جای داده اند. علاوه بر بناهای زیبا، آبشارها و جنگل ها و طبیعت دیدنی این منطقه نیز برای مسافران بسیار جذاب و دوست داشتنی می باشد.

در این منطقه مازندران نیز امکانات اقامتی خوبی از جمله امکان اجاره ویلا برای مسافران و گردشگران عزیز مهیا است . شهرک های ساحلی فراوانی در محدوده شهر نور و همچنین رویان یا علمده قرار گرفته اند که ویلاهای زیادی در آنها قرار دارد. امید است با سفر به شهرهای کشور عزیزمان از جمله همین نورو رویان در استان مازندران به رونق صنعت گردشگری در کشور خودمان کمک نماییم.

با تشکر / مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.