0

راهنمای سفر به استانبول

بازدید 67

پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر ترکیه که سرشار از جاذبه های گردشگری است، استانبول است.شهری که از همه جای دنیا برای سفر و یا اقامت انتخاب میشود و همچنین شهری که بین مردم کشورمان محبوبیت خاصی دارد.

این شهر توریستی با داشتن گردشگران تور استانبول بیشمار از همه جای دنیا،باعث پدید آمدن هتل های زیادی در این شهر برای اسکان مسافران شده است.در ادامه چند تا از جاذبه های استانبول و راه های سفر به استانبول را برای شما آورده ایم.

راهنمای سفر به استانبول

جاذبه های هنری و معماری:مکان های مقدسی مانند مسجد آبی یا ایاصوفیه و مکان های توریستی مانند توپکاپی و دولمه باغچه از جمله مکان هایی است که دوستداران هنر و معماری در سفر به استانبول باید از آن دیدن کنند.

مراکز خرید متعدد برای سلیقه های مختلف: استانبول در کنار همه جذابیت ها به مراکز خرید بی نظیرش نیز معروف است. چه دلیلی بهتر از خرید برای سفر به استانبول؟

غذاهای ترکی: چه کسی می تواند در برابر بوی خوشمزه غذاهای ترکی که در خیابان های شهر پرسه می زند مقاومت کند؟ بهترین کباب ها را در رستوران های ترکیه امتحان کنید. نان شیرینی بنوشید یا پنکیک خوشمزه بخورید.

جاذبه های فرهنگی استانبول: استانبول در طول تاریخ خود پایتخت سه امپراتوری بزرگ بوده است: امپراتوری روم، امپراتوری روم شرقی و امپراتوری عثمانی. این امر باعث شکل گیری تنوع فرهنگی در این شهر شده که یکی از دلایل جذب گردشگر به این شهر است.

سفر به استانبول با تور

راحت ترین و احتمالا بی دردسرترین راه برای سفر به بزرگترین شهر ترکیه رزرو تور استانبول است که یکی از تورهای ترکیه می باشد.

آژانس های مسافرتی مختلف کشور بسته های مختلفی را در مناطق زمانی مختلف ارائه می دهند که می توانید به صورت آنلاین رزرو کنید.

سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما در استانبول

بسته های تور شامل پرواز و اقامت در هتل می باشد. با این حال، اگر قصد خرید تور مسافرتی را ندارید و دوست دارید خودتان پرواز و هتل رزرو کنید، می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

سفر زمینی به استانبول

برای سفر به استانبول با اتوبوس می توانید از تهران یا تبریز بلیط تهیه کنید. اتوبوس های این مسیر معمولا بین ساعت 9 صبح تا 10 صبح حرکت می کنند. فاصله تهران تا استانبول 2000 کیلومتر است. از تهران تا تبریز 630 کیلومتر و از تبریز تا مرز بازرگان 290 کیلومتر است.

اتوبوس ها معمولا از مرز بازرگان به استانبول می روند. زیرا وضعیت جاده این مسیر بهتر است. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به استانبول معمولاً 36 ساعت است که در روزهای شلوغ یا تعطیلات می تواند تا 40 ساعت باشد. بنابراین اگر نمی توانید این مدت طولانی در اتوبوس باشید، از این روش سفر صرف نظر کنید.

سفر به استانبول با وسیله نقلیه شخصی

برای سفر با وسیله نقلیه شخصی ابتدا باید خود را برای اخذ مجوز خروج وسیله نقلیه آماده کنید. داشتن بیمه موتور، گرفتن گواهینامه بین المللی رانندگی، گرفتن دفترچه بین المللی خودرو، گرفتن پلاک ترانزیت و بیمه گرین کارت مراحلی است که باید قبل از سفر برنامه ریزی کنید. سپس می توانید سفر خود را از یکی از مرزهای ایران و ترکیه آغاز کنید:

مرز بازرگان در 290 کیلومتری تبریز (24 ساعت فعال) است.

مرز سارو 60 کیلومتری ارومیه (فعال 24 ساعته)

مرز رازی 70 کیلومتری شهرستان خوی (فعال از ساعت 9 الی 17 به وقت ایران)

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.