0

پلاژهای ساحلی کیش

پلاژهای ساحلی کیش
بازدید 153

کمتر مسافر و گردشگری پیدا می شود که به یک منطقه ساحلی سفر کند و نخواهد وقتی را به شنا و آقتاب گرفتن و تفریحات ساحلی بپردازد. خوشبختانه در جزیره کیش برای این منظور امکانات مناسبی مهیا شده و پلاژهای ساحلی مجزا برای بانوان و آقایان تدارک دیده شده است. در این مطلب به پلاژ ساحلی آقایان اشاره داریم.

پلاژ ساحلی آقایان کیش

علاقه مندان شنا کردن، اگر بخواهند با خیالی آسوده و بدون این که خطری آن ها را تهدید کند زیر نظر مربیان و غریق نجات شنا کنند می توانند از پلاژ آقایان کیش استفاده کنند. اما خوشبختانه این پلاژها به امکانات مناسبی نیز مجهز شده اند که از آن جمله به حمام اختصاصی با آب شیرین، بوفه خوراکی، اجاره تیوب و وسایل بازی برای کودکان، تجهیزات کمک های اولیه، کمد لباس، سرویس بهداشتی، سایه بان، صندلی های مخصوص جهت آفتاب گرفتن و مهم تر از همه حضور نجات غریق های حرفه ای و آموزش دیده می توان اشاره نمود.

در این مجموعه بوفه مناسبی برای خرید خوراکی و نوشیدنی های خنک نیز تدارک دیده شده که آقایان محترم بتوانند در هنگام تفریحات ساحلی در ساحل گرم کیش، بهترین لحظات را داشته باشند.

جالب است که زمین های والیبال ساحلی استاندارد که رقابت های جهانی در آن ها برگزار می شود نیز در پلاژ ساحلی آقایان کیش قرار گرفته است. این مجموعه در شمال شرقی جزیره کیش واقع شده و مساحتی حدود 10 هزار متر مربع دارد. علاوه بر 3 زمین والیبال ساحلی، امکانات دیگری چون قایق های کانو و تورینگ، اتاق ماساژ، زمین فوتبال ساحلی، بوفه، زمین هندبال ساحلی و نمازخانه نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

شب هنگام در این مجموعه نورپردازی های زیبایی صورت می گیرد. شب ها که دمای هوا در جزیره کم می شود می توانید به این نقطه آمده و به شنا پرداخته و از نورپردازی های زیبا هم دیدن کنید.

پلاژ ساحلی بانوان کیش

جزیره زیبای کیش که توسط آب های نیلگون خلیج فارس احاطه شده است، دارای سواحل فوق العاده زیبا و چشمگیری است که نمونه آن در هیچ جای دیگر یافت نمی شود.

با یک نگاه به آبهای خلیج همیشه فاری، شفافیت آب های ساحلی جزیره، نظر شما را به خود جلب میکند. سالانه میلیون ها گردشگر، برای استفاده و لذت بردن از این سواحل رویایی به کیش سفر میکنند تا هم هیجانات تفریحات آبی را تجربه کنند و هم تنی به آب زده و حمام آفتاب بگیرند.

به دلیل اینکه بانوان همانند آقایان نمی توانند در هر کجای جزیره که می خواهند شنا کنند، بهترین نقطه برای لذت بردن از ساحل و دریا در جزیره برای آنها ، پلاژ ساحلی بانوان کیش است.

پلاژ بانوان کیش با دارا بودن مساحتی غالب بر 20 هزار متر مربع در شمال شرقی جزیره ‏کیش واقع شده است و ساخت آن به گونه ای است که از بیرون پلاژ هیچ گونه دیدی به ‏داخل آن وجود ندارد. اطراف پلاژ بانوان با دیوار های بلند و سایه بان احاطه شده است، همچنین لازم به ذکر است که ‏پرواز هواپیما و سایر وسیله های تفریحی نظیر جایرو کوپتر (هلی کوپتر) در این منطقه ممنوع می ‏باشد به همین جهت بانوانی که با تور کیش سفر می کنند می توانند در پلاژ بانوان ‏کیش با خیال راحت از شنا کردن در سواحل خلیج فارس لذت ببرند.

از امکانات ویژه این پلاژ ها می توان به حمام اختصاصی با آب شیرین، سایه بان، بوفه خوراکی، اجاره تیوب و وسایل بازی برای کودکان، صندلی های مخصوص جهت آفتاب گرفتن و از همه مهم تر نجات غریقان حرفه ای و آموزش دیده اشاره کرد.

در ابتدای ورود به پلاژ بانوان کیش می توانید اشیاء گران قیمت خود را که می تواند شامل : طلا، گوشی همراه، پول، تبلت و غیره باشد را به صندوق امانات تحویل داده و تا هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. در حال حاضر اجازه استفاده از هیچ گونه تلفن همراه در داخل ساحل خصوصی وجود ندارد، زیرا بسیاری از افراد حاضر در آن جا مذهبی هستند و با عکس گرفتن دیگران کاملا مخالفت می کنند.

علاوه بر امکانات بیان شده امکانات متعدد دیگری در پلاژ بانوان کیش وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از دوش آب ‏شیرین سر پوشیده، تخت و سایبان، زمین والیبال ساحلی، بوفه، رختکن، پارکینگ، سالن ‏بدنسازی و غیره. از نکات جالب توجه دیگر پلاژ بانوان کیش آن است که بخشی از این پلاژ به غواصی اختصاص داده شده است، اگر از علاقمندان به غواصی هستید باید بدانید که در این مجموعه بانوان نیز می توانند ‏زیر نظر مربی های مجرب، غواصی را تجربه کرده و لحظات بسیار شادی را تجربه کنند.

از دیگر ویژگی های پلاژ بانوان کیش می توان به شفاف بودن آب دریا در این منطقه، ‏حضور مداوم غریق نجات ها و امنیت بالای منطقه اشاره کرد. توریستی بودن جزیره کیش باعث شده تا این پلاژ ها به منظور رفاه حال مسافران تور ‏کیش ساخته شوند.

این ساختمان با ایده ی اصلی که بر اساس محدودیت دید به داخل محدوده ی پلاژ از اطراف برای بانوان طراحی شده است و در اصل سایه بانی است که بصورت سطحی شیب دار بر پلانی نیم دایره که تمام کننده ی اسکله موجود است بر سازه ای فلزی دارای سطح پوشش حدود 42 متر و ارتفاع 18 متر که هر 5 متر تکرار میشود و با سازه ی سبک فلزی پوسته را ایجاد کرده و کاربری های خدماتی و رفاهی شامل استخر و سالنهای ورزشی ، سالنهای مد و آرایشگاه در زیر این پوسته با سازه ای جانمائی شده است.

در داخل ساحل، یک حوضچه آبگرم وجود دارد، که دارای خاصیت درمانی های حرفه ای، ماساژ های شفا بخش، ماساژ سنگ گرم و همه چیز است. همچنین یک سالن آرایش و در نهایت دو رستوران کوچک وجود دارد که آب میوه های تازه، غذا های فوری، غذا های ایرانی و میان وعده را به مشتریان عرضه می کنند.

برای حفظ نکات بهداشتی و جلوگیری از ابتلا شدن گردشگران عزیز به بیماری های ناگوار، در این مجموعه لوازم بهداشتی به مقدار کافی قرار داده شده است تا بعد از شنا کردن در دریا، بانوان بتوانند حمام کنند. همچنین در رختکن ها تعدادی سشوار تعبیه شده است تا بانوان محترم بتوانند موهای خود را خشک کنند. همچنین مغازه ای وجود داشت که روغن های برنزه، روغن های ماساژ و همه محصولات مربوط به آفتاب گرفتن را به فروش می رساند که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

لازم به ذکر است ساعات کار این پلاژ از 7 صبح تا 6 عصر می باشد و آدرس آن به شرح زیر است:

جزیره کیش ، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.