0

راهنمای سفر به گرجستان

تصویر پیدا نشد !
بازدید 76

باتومی یکی از برترین شهرهای گرجستان است که با دارا بودن جاذبه های تفریحی فراوان و آب و هوایی بسیار مطبوع به قطب گردشگری در این کشور تبدیل شده است و سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیاست . این شهر ساحلی به خصوص در سالهای اخیر و با بهبود و رشد صنعت توریسم چهره ای مدرن به خود گرفته و به امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مجهز شده است . در این مطلب قصد داریم درباره برترین جاذبه های گردشگری در این شهر پرطرفدار و معروف بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید : 

۱- باغ گیاه شناسی در باتومی

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در شهر باتومی گشت و گذار در باغ گیاه شناسی است . این مجموعه  دارای مساحتی بیش از یکصد و ده هکتار بوده و گونه های گیاهی متنوعی از سراسر دنیا جمع آوری و در این باغ نگهداری می گردد. روی هم رفته نزدیک به دو هزار گونه متنوع از منطقه قفقاز و آسیا و گونه نادر در سایر نقاط دنیا در این باغ گرد اوری شده است . ساکورا ژاپنی، نخل های جزایر قناری، بامبو، درختان نخل، ماگنولیا و … تنها نمونه هایی از آن است . پس پیشنهاد می کنیم بازدید از این مجموعه را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

۲- تله کابین آرگو در باتومی

تله کابین آرگو از دیگر جاذبه های تفریحی در تور تفلیس است که در بندر باتومی قرار دارد و روزانه گردشگران بسیاری را با گذر از ارتفاع حدودا دویست و پنجاه متری به ارتفاعات ای شهر میرساند. همانطور که گفتیم این تله کابین در ارتفاع حدود دویست و پنجاه متری از سطح زمین به حرکت در می آید و با استفاده از آن می توانید از مناظر فوق العاده دیدنی و رویایی شهر دیدن کنید .

۳- دلفیناریوم باتومی گرجستان

دلفیناریوم باتومی از دیگر جاذبه های گردشگری در شهر باتومی است که با ورود به آن برای ساعتها در کنار خانواده خود سرگرم خواهید بود. در این مجموعه شاهد سی اجرای  متنوع و مفرح خواهید بود که توسط پستانداران باهوشی به نام دلفین ها انجام می پذیرد .  پس از آن میتوانید از آکواریوم  دیدنی آن نیز دیدن نمایید.

۴- دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی با طبیعتی زیبا و خیره کننده یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در باتومی است که در اطراف شهر قرار دارد و تنها یکصد و سی متر از دریای سیاه قرار دارد . این دریاچه پنج و نیم هکتار وسعت دارد و ضای سبزی با وسعت سیزده هکتار آن را احاطه نموده است . علاوه بر گشت و گذار در این فضای سبز و رویایی لذت قایق سواری بر روی آب دریاچه و دوچرخه سواری نیز برای گردشگران فراهم شده است . مجموعه ای نسبتا بزرگ نیز برای بازی کودکان وجود دارد .

۵-میدان اروپا

یکی از میدان های قدیمی شهر باتومی که بسیار مشهور نیز هست میدان اروپا نام دارد و احتمالا حین گشت و گذار در شهر بارها گذرتان به این میدان خواهد افتاد . این میدان از زمانیکه که گرجستان به طور رسمی به اتحادیه اروپا پیوست به نشان روابط دوستانه گرجستان و اروپا  به میدان اروپا تغییر نام داد . در سال 2007 میلادی در وسط میدان، مجسمه ای زیبا که مدئا نامیده شده قرار داده شده است که داستانی زیبا و افسانه ای را در پس خود دارد. همچنین در این مکان کنسرت های بزرگ موسیقی  و برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله جشن سال نو گرجی ها برگزار می گردد .

6- آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونستی در منطقه ای سرسبز و زیبا واقع شده که آب وهوای مطبوع و طبیعت زیبای آن گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند. این آبشار در حدود پنجاه متر ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن می بایست مسافتی حدودا سی ۳۰ کیلومتری را  از بندر باتومی طی نمایید.

7- برج الفبا

برج الفبا سازه ای تماما فلزی است که توسط طراحانی جوان گرجی ساخته شده است . برج الفبا دارای یک صد و سی متر ارتفاع است و در شمال شرقی بلوار باتومی دیده می شود و ساختار ان به گونه ای است که سی و سه حرف الفبای گرجی در آن به شکلی طراحی شده است  که (DNA) سلولی را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.  تور باکو پیشنهادی سایت سفر باتو را از دست ندهید.

8- پارک میراکل

پارک میراکل با طبیعتی دل انگیز و مناظری رویایی مکانی ایده ال برای گذران اوقات فراغت در این شهر است . در این محوطه نسبتا وسیع چندین جاذبه سرگرم کننده به چشم می خورد که از میان آن میتوان به هتل رادیسون بلو و مرکز تجاری باتومی و همچنین برج الفبا و فانوس دریایی مشهور شهر باتومی اشاره نمود . همچنین در طول سال کنسرت ها و برنامه های فرهنگی متنوعی در این پارک برگزار می گردد که به جذابیت های آن می افزاید.

9- بلوار باتومی

گشت و گذار در بلوار زیبای این شهر به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده و آنها در کنار صدها نفر از اهالی شهر عصرهای خود را در اینجا سپری می کنند. این بلوار ، در حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و سرتا سر آن را مسیرهای خاص پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه و رستوران در بر گرفته است . علاوه بر این‌ها، چرخ و فلک غول پیکری که در این پارک وجود دارد، که با سوار شدن بر آن صدها متر صعود کرده و شاهد مناظری دیدنی از شهر خواهید بود.

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.