0

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی
بازدید 239

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی است. اصفهان برای گردشگران پرتعداد داخلی و خارجی که به آن سفر می کنند زیبایی ها و جاذبه های پرتعدادی دارد. اما جاذبه های آن به معماری زیبایش که یادگار دوران صفویه است محدود نمی شود.

بلکه وقتی یک گردشگر به بازارهای اصفهان به ویژه میدان نقش جهان قدم می گذارد، تولیدات صنایع دستی و خوراکی این شهر وی را جذب می کند. در این پست قصد داریم به انواع سوغات متنوع اصفهان، محبوب مسافران خارجی که می تواند درآمدزایی خوبی برای کشور ایجاد کند بپردازیم.

ابتدا همانطور که عرض شد به سوغات خوراکی اصفهان می پردازیم . معروف ترین خوراکی و شیرینی اصفهانی گز است .گز اصفهان، قدمتی طولانی و چند صد ساله دارد. قرن‌ها پیش، پادشاهان ایرانی، گز را به دیگر پادشاهان دنیا پیشکش می‌کردند.

در واقع قدمت گز به ۴۵۰ سال پیش و به زمان سلطنت صفویان برمی‌گردد و مهم‌ ترین سوغات اصفهان است. امروزه گز به صورت لقمه ای، آردی، شکلاتی و … ارائه می شود. دیگر سوغاتی معروف خوراکی اصفهان یک شیرینی دیگر به نام پولکی است.

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

این محصول نه فقط بین گردشگران، بلکه بین اهالی شهر هم بسیار محبوب است. پولکی از خانواده ی آب‌نبات است و چون ظاهری نازک و شفاف شبیه پولک دارد، به آن پولکی می‌گویند.

نبات یکی دیگر از سوغاتی‌های اصفهان است که البته فقط مختص اصفهان نیست نبات را می‌توانید به شکل نبات شاخه یا نبات چوبی خریداری کنید. انواع نبات دارچینی، نعنایی، زعفرانی، زیره، لیمویی، آویشن و… در فروشگاه‌های اصفهان به فروش می‌رسد.

صنایع دستی مختلف دیگر سوغاتی اصفهان است که مسافران خارجی بشدت عاشق آن هستند. میناکاری در اصفهان رونق فراوانی داشته و یکی از مهم ترین شنایع دستی اصفهان آثار میناکاری است.

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

سوغات متنوع اصفهان،محبوب مسافران خارجی

میناکاری عبارت است از هنر تزیین وسایل عموما فلزی با مواد رنگی. البته غیر از انوع ظروف فلزی از جنس طلا، نقره، برنج، مس و برنز از میناکاری برای تزیین انواع ظروف سفالی و چینی هم استفاده می‌شود.

خاتم کاری نیز در میان صنایع دستی اصفهان حایگاه ویژه ای دارد. در این هنر، از کنار هم قرار دادن قطعات کوچک و مثلثی شکل چوبی برای ایجاد اشکال هندسی زیبا استقاده می کنند.

در خاتم ‌کاری از موادی مانند استخوان شتر یا اسب، فلز طلا، نقره، آلومینیوم و برنج و چوب‌های آبنوس، عناب، نارنج، فوفل و … استفاده می‌کنند. پارچه‌های قلمکاری شده را می‌توان هنر چاپ روی پارچه نام‌گذاری کرد که به وسیله قالب‌های چوبی آماده روی پارچه‌های مختلفی چون کتان، کرباس و در رنگ‌های مختلف کوبیده می‌شود و دیگر سوغات صنایع دستی اصفهان است.

 شیرینی برنجی -برشتوک – شیرینی کرکی – جوز قندی – سوهان عسلی از دیگر سوغات استان اصفهان است.

به اصفهان سفر کنید تا همه ی زیبایی های تاریخی و طبیعی و مذهبی را باهم لمس کنید …

 

با تشکر 

مطالعه کنید: سوغات ایران برای مسافران خارجی

مجله گردشگری و توریستی

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.