0

معرفی غذاهای محلی گیلان

معرفی غذاهای محلی گیلان
بازدید 155

معرفی غذاهای محلی گیلان

معرفی غذاهای محلی گیلان برای گردشگران و توریست ها ! برای گردشگران خارجی که به ایران می آیند یکی از جذاب ترین موارد در کشور ما غذاهای ایرانی است. غذاهای محلی مناطق مختلف کشورمان نیز برای آنها بسیار جذاب و لذیذ است.

اما برخی نقاط هستند که غذایشان نه تنها برای مسافران خارجی بلکه برای سایر هموطنان نیز بسیار مطلوب است. یکی از این مناطق شمال کشور و به ویژه استان گیلان می باشد.

غذاهای گیلکی و رشتی برای اکثر مردم کشورمان نیز مانند مسافران خارجی فوق العاده دوست داشتنی است. بنا بر محبوبیت غذاهای گیلکی تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی غذاهای محلی گیلان بپردازیم.

خورش بسیار مشهوری به نام باقلا قاتق از مشهور ترین غذاهای این منطقه و از لذیذترین های آنهاست که از  ترکیب پاچ باقلا یا لوبیای کشاورزی، شوید، سیر و تخم مرغ تهیه می‌شود. این غذا اینقدر محبوب است که نه تنها در گیلان بلکه در تمامی نقاط کشور نیز پخته می شود.

اما شاید معروف ترین غذای گیلانی میرزا قاسمی باشد که کمتر کسی هست که آن را تست نکرده باشد. بادمجان، گوجه، سیر و تخم مرغ ترکیبات اصلی این غذا هستند. طعم دودی میرزا قاسمی که باعث شده این غذا از زمره‌ی طعم‌های معمول و تکراری حذف شود به دلیل کباب کردن بادمجان است.

معرفی غذاهای محلی گیلان

ترش تره نیز غذای معروف دیگر گیلان است. این خورش با سبزیجاتی اعم از تره، جعفری گشنیز، اسفناج، برگ چغندر و … به همراه یک نوع ترشی که می‌تواند آب نارنج یا انار باشد و سیر تهیه می‌شود.

سبزی‌های خورد شده را به همراه مقدار بسیار کمی برنج می‌پزند، سپس سیر و ادویه‌ی تفت داده را به آن اضافه می‌کنند. در مرحله‌ی بعد سبزیجات باید در ترشی پخته شوند، پس از جا افتادن خورش روی آن تخم مرغ می‌شکنند.

کباب ترش گیلان نیز بسیار معروف است. این غذا طعم متفاوتی از کباب معمولی را ارائه می دهد. در دستور پخت این غذا گوشت گوسفند را پیش از کباب شدن چند ساعت در ترکیب رب انار، انار ترش سابیده، سیر، پیاز، سبزی محلی (با نام چوچاق)، روغن زیتون و گردوی سابیده می‌خوابانند. سپس گوشت‌ها را به سیخ کشیده و روی زغال کباب می‌کنند.

استان گیلان با چشم اندازهای بی نطیر در کنار دریای بزرگ خزر میتواند گزینه ای عالی برای سفر باشد. چرا که هر آنچه یک گردشگر به آن نیاز دارد در این استان یافت میشود. جنگل – دریا – بازارهای محلی و مدرن – غذاهای فوق العاده خوشمزه و …

 

با تشکر 

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.