1

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر
بازدید 743

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر و گردشگری ! کشور جمهوری آذربایجان در شمال ایران و غرب دریای خزر قرار گرفته و به علت تشابهات فرهنگی و مذهبی و به ویژه تشابهات زبانی با آذری های کشورمان، از کشورهای محبوب هموطنان مان برای سفر به شمار می رود.

این کشور به عنوان بزرگترین کشور منطقه قفقاز، با ارمنستان، ترکیه، گرجستان و روسیه نیز هم مزر است. البته با ترکمنستان و قزاقستان نیز در دریای خزر مرز آبی دارد. در سالهای اخیر تعداد علاقمندان سفر به باکو در کشورمان بسیار افزایش یافته. از این رو بر آن شدیم به معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر بپردازیم.

 

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر

این کشور همسایه، تا حدود 200 – 210 سال قبل بخشی از خاک کشورمان به شمار می رفت. اما در جنگ میان ایران و روسیه  قراردادهای بین دو کشور، از ایران جدا شد.

اکثریت مردم این کشور یا به عبارت بهتر 95 درصد جمعیت آن، پیروان دین مبین اسلام هستند. از این جمعیت مسلمان، حدود 85 درصد را شیعیان و 15 درصد را اهل سنت تشکیل می دهند.

جمهوری آذربایجان در حدود سال 1991 بعد از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و استقلال خود را بازیافت. این کشور حکومت جمهوری پارلمانی دارد و از 2001 به عضویت شورای اروپا در آمده است. جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر است.

زبان مرسی این کشور ترکی آذربایجانی است. اما در بخش هایی از این کشور، زبانهای روسی، تالشی و … نیز صحبت می شود. تقسیمات کشوری آن بدین صورت است که این کشور به پنجاه و نه بخش ، یازده شهر و یک جمهوری خودمختار تقسیم شده است. جمهوری خودمختار نخجوان خودش هفت بخش دارد. پس در واقع این کشور از 66 بخش تشکیل یافته است.

معرفی کشور جمهوری آذربایجان برای علاقمندان سفر

این کشور به ده ناحیه اقتصادی نیز تقسیم شده است که عبارتند از:  آبشوران، یوخاری قاراباغ، قوبا-خاچماز، کلبجر-لاچین، داغلیق شیروان، کورا، شکی-زاکاتالا، کورای مرکزی، گنجه-قازاخ، لنکران-آستارا .

به علت قرابت فرهنگی، مذهبی و زبانی که بین این کشور و کشور ما وجود دارد این کشور را می توان از بهترین مقاصد گردشگری برای هموطنان عزیزمان دانست. بعد از ایرانگردی توصیه میکنیم به کشور آذربایجان سفر کنید تا عمق زیبایی را بیشتر لمس و درک کنید …

با تشکر 

مجله گردشگری و توریستی 

 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.