0

تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی

تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی
بازدید 201

تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی

تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی را بدانید! در سالهای اخیر سفرهای طبیعت گردی در کشورمان بیشتر باب شده است. بسیاری از نقاط کشورمان هستند که آژانسهای مسافرتی هم تورهای طبیعت گردی برای آن مناطق تدارک می بینند.

طبیعت همانطور که زیبا و بخشنده است، می تواند به همین اندازه خطرناک و خشن هم باشد. این در صورتی است که ما پیش بینی های لازم را نکرده باشیم و امکانات و تدارکات مناسبی نداشته باشیم.

برای کسی که قصد سفر به طبیعت را دارد شناخت کافی از ملزومات و تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی کاملا ضروری است. ما در این پست به این ملزومات و نکات کلیدی اشاره می کنیم.

اولین مورد این است که طبیعت برای کسی که تنها و بی دفاع باشد خشن تر است. حتما سفرهای طبیعت گردی را نباید به تنهایی رفت. قطعا سفر طبیعت گردی به صورت گروهی هم لذت بیشتری دارد، هم خطرهای آن بسیار کمتر می شود. لازم است کسی که راه بلد و آشنا به نکات لازم برای بودن در طبیعت باشد در گروه حضور داشته باشد.

تدارکات لازم برای سفرهای طبیعت گردی

کوله پشتی خوب و جادار و با جنس خوب که براحتی پاره نشود بسیار مهم است. وسایل کمپینگ خوب مانند چادری که حجم زیادی در کوله پشتی نگیرد و به راحتی برپا شود از وسایل اولیه ضروری است.

چراغ قوه، جعبه‌ کمک ‌های اولیه، وسیله‌ای برای روشن کردن آتش، غذا و آب به مقدار کافی و حتی کمی اضافه تر، وسایل مسیریابی، لباس کافی برای محافظت از سرما و … حتما باید همراه گروه باشد.

از قبل باید مسیر حرکت برنامه ریزی شده باشد و با وسایل جهت یابی مانند جی پی اس که همراه است باید از درست رفتن مسیر اطمینان حاصل شود. باید از قبل در مورد آن منطقه تحقیق شود. مثلا اگر منطقه ای خاص، حشراتی موذی مخصوص خود دارد که نیش آنها خطرناک است از قبل باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بهتر است این وسایل را همراه خود داشته باشید …

محافظت‌کننده‌ها در برابر نور‌خورشید –  جعبه ابزار و یا ابزارهای چندکاره – کرم ضدگزیدگی – سوت -وسایل ارتباطی – تبر یخ ( عبور از قسمت های برفی) و …

با تشکر 

دانستنی های سفر – مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.