0

نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی

نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی
بازدید 81

نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی

نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی ویژه کاربران ostovatours.ir بسیاری افراد علاقه مند هیجان و رفتن به ارتفاعات هستند و همواره به کوه های مرتفع می روند. این افراد هر فرصتی پیدا کنند از نقاط کوهستانی سر در می آورند.

به همین علت باید با نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی آشنایی کافی داشته باشند که در این مطلب ما نیز این نکات مهم در سفر به کوهستان را که بعضا حیاتی نیز هستند خدمتتان اشاره می نماییم …

اول از همه برای سفر به نقاط کوهستانی باید سعی کرد همراهی خوب برای خود پیدا کرده و از تنها رفتن پرهیز کرد. اطلاع دادن به نزدیکان در مورد مسیر سفر کوهستانی نیز احتیاطا مناسب است. قبل از سفر به کوهستان از سلامت خود به ویژه سلامت قلبی و تنفسی اطمینان حاصل کرده باشیم نیز یک امر بدیهی است.

اما در مورد تجهیزات و لوازم و تدارکت همچین سفری نکات بسیاری وجود دارد که به اختصار بیان می کنیم. همراه داشتن یک دست لباس اضافه برای تغییرات ناگهانی آب و هوا بسیار ضروری است.

کیف کمک های اولیه، وسایل جهت یابی، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کلاه، دستکش و جوراب اضافی هم از ، دیگر موارد مهمی هستند که در چنین سفری نباید فراموش شوند.

نکات و ملزومات سفر به نقاط کوهستانی

همراه داشتن چراغ قوه‌ای که بتواند اطراف را بخوبی روشن کند نیز مفید و گاهی ضروری است.همچنین علاوه بر لباس مناسب، پوشیدن کفش مناسب نیز بسیار مهم است. اگر چند روزی قرار است در همچین سفری بمانید ، همره داشتن چادر مناسب به عنوان سرپناه بسیار ضروری است. قبل از سفر هم از پیش بینی آب و هوای آن منطقه مطلع شوید.

بحث همراه داشتن غذای کافی و مناسب که انرژی بالارفتن از کوه را تامین کند بسیار مهم است. همراه داشتن آب کافی و مواد غذایی کم حجم و مقوی مانند انجیر خشک فراموش نشود. بهتر است در کوهستان غذا در حجم کم و دفعات زیاد مصرف شود.

نکته آخر این است که سعی کنید در فضایی باز و به دور از درخت و گیاه، آتش را روشن کنید، همچنین وقتی تصمیم می‌گیرید آن مکان را ترک کنید، از خاموش شدن آتش مطمئن شوید.، برای همین بهتر است به آب اکتفا نکنید و حتما مقداری خاک هم روی آتش بریزید تا صد درصد خاموش شود.

امیدواریم از همه ی ارتفاعات زیبا چشم اندازی بی نظیر را تجربه کنید …

با تشکر 

ویژ مطالعه: دانستنی های سفر به کویر مصر و مرنجاب

مجله گردشگری و توریستی 

نظرات کاربران

لطفا از ثبت لینک ( با هدف بک لینک ) خودداری کنید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.